مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل بار شهرداری‌های کشور از فرسوده بودن نیمی از ناوگان کامیون ها و کشنده های بار در کشور خبر داد و گفت: در سطح کشور ۶۹۰ هزار کامیون و کشنده نیز در حوزه حمل بار درون و برون شهری فعالند که ۴۹ درصد آنها فرسوده هستند.

تردد كاميون

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدحسین سیف السادات گفت: ۴۵ درصد وانت‌بارها، ۳۰ درصد کامیونتها و ۴۹ درصد کامیون و کشنده‌های فعال کشور فرسوده هستند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیون و ۸۵۰ هزار وسیله نقلیه حمل بار در کشور از سوی نیروی انتظامی شماره گذاری شده‌ بود، در مورد وضعیت موجود کیفیت خودروها گفت: بیش از دو میلیون و ۶۵۰ هزار وانت‌بار در کشور در حال فعالیت هستند که عمر ۴۵ درصد این وانت‌بارها بیش از ۱۵ سال و فرسوده اند. همچنین بیش از ۵۰۷ هزار کامیونت در سطح کشور فعالیت دارند که ۳۰ درصد این کامیونت‌ها نیز فرسوده‌اند.

سیف السادات با بیان اینکه در حوزه موتورسیکلت‌ها نیز این وسیله نقلیه تبدیل به یک فاجعه در سطح شهرها شده‌ است، گفت: از ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار موتورسیکلت شناسایی شده در کشور تا اواخر ۱۴۰۲، ۹۲ درصد از این موتورها فرسوده بوده و تنها هشت درصد از موتورسیکلت‌های تردد کننده در سطح شهرها از سن فرسودگی پایین‌تر هستند. ضمن اینکه بیش از ۹۹ درصد از این موتورسیکلت‌ها نیز فاقد معاینه فنی هستند، این در حالیست که موتورسیکلت‌ها بین چهار تا شش برابر یک خودرو در سطح شهرها آلایندگی تولید کرده و وضعیت تلفات درون‌شهری بعد از عابرین پیاده، مربوط به موتورسیکلت‌ها در معابر درون‌شهری است که باید گفت وضعیت ایمنی سرنشین‌های موتور سیکلت بسیار فاجعه‌ بار است.

کد خبر 865727
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha