مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان ضعف ایمنی بازار تهران مقابل سوانح، گفت: سیستم برق این مجموعه به عنوان نبض اقتصاد کشور مربوط به یک قرن گذشته است و هر لحظه ممکن است با حادثه‌ای بزرگی روبه‌رو شود.

پاساژی در بازار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت الله محمدی با بیان اینکه بطور متوسط ۱۰ درصد از آتش سوزی‌های تهران مربوط به سیستم برق ساختمان های مسکونی و تجاری است، افزود: بسیاری از اماکن تجاری و مسکونی سیستم برق دچار فرسودگی است، ‌به عنوان مثال در همین مجموعه بازار تهران که نبض اقتصاد کشور در این محل است سیستم برق آن مربوط به یک قرن گذشته است و هر لحظه ممکن است این مجموعه با حادثه بزرگی روبه رو شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با یادآوری اینکه سیستم برق این اماکن تجاری جوابگوی نیاز فعلی نیست، گفت: در موضوع ایمن‌سازی و نوسازی بازار یک کمیته شامل دستگاه قضایی، آتش‌نشانی، اصناف و بازاریان باید تشکیل شود و باید اقدامات در زمینه نوسازی سیستم برق بازار به سرعت انجام شود.

بازار تهران ممکن است هر لحظه با حادثه‌ای بزرگ مواجه شود

محمدی ادامه داد: در مجموعه بازار تهران به دلیل وجود کابل‌ها، خودرو و نردبانهای آتش نشانی به هنگام بروز آتش سوزی نمی‌توانند از آن عبور کنند. در حادثه بازار سید مشاهده کردید که عملیات آتش نشانان ۵۴ ساعت طول کشید و به دلیل اینکه بازار هیچگونه وسایل ایمن سازی ندارد قطعا به هنگام بروز حادثه با تلفات سنگین روبه رو خواهد شد.

مدیرعامل آتش نشانی تهران با بیان اینکه روزانه یک و نیم میلیون نفر در بازار تهران تردد می کنند، گفت: هم اکنون اقدامات ایمن سازی در بازار تهران تا حدودی متوقف شده و ضروری است با همکاری دستگاه‌های وابسته اقدامات انجام شود که البته حدود ۳۰ درصد ایمن سازی مربوط به سیستم برق بازار توسط میراث فرهنگی و دستگاه قضایی صورت گرفته است.

کد خبر 865729
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha