همشهری آنلاین: دخترک 13ساله 9 سال در دهکده‌ای در آلمان زندانی بود و هیچکس حرفی نزد

بئتاتریس و. و مارکو ان. در دهکده کوچک لوبنو (با 349 نفر سکنه) در منطقه اوکرمارک آلمان، دختر 13 ساله‌شان را سال‌ها در خانه زندانی کردند.

روزنامه برلینر کوریر گزارش داد، این دخترک که از نظر جسمی و روحی آسیب دیده است ظاهرا هیچ وقت رنگ مدرسه را ندیده و به پزشک مراجعه نکرده است. کل دهکده، اداره جوانان و شهردار هم از این موضوع مطلع بوده‌اند.

The case of a 13-year-old Brandenburg girl who had been locked up for years by her parents took a turn Wednesday after it came to light that authorities knew she had not attended school for at least four years

Authorities were aware of hidden girl

کریستینه ورنیکه، شهردار اوکرلاند روز چهارشنبه گفت شورای شهر از چهار سال پیش مطلع شده بود که یک دختر بچه در یک خانواده به مدرسه فرستاده نمی‌شود. اداره جوانان در پرنزلا در آن زمان در جریان گذاشته شد.

وی گفت نمی‌داند چرا چهار سال طول کشیده و همه سکوت کرده‌اند تا وضعیت به اینجا برسد. به گفته شهردار باید اداره جوانان پاسخگو باشد.

والدین این دختر درخواست فرستادن فرزندان‌شان به مدرسه را پذیرفته بودند. از آنها خواسته شده بود او را به مدرسه ابتدایی وربلو بفرستند. اما این کودک هیچ گاه به آن مدرسه نرفت. ورنیکه گفت: "والدین کودک تعهدی نداشتند کودک‌شان را به مدرسه بفرستند."

همسایه‌ای که دست به کار شد

آن طور که روز چهارشنبه مشخص شد، 15 ژوئیه یکی از همسایگان مساله را به اداره جوانان اطلاع می‌دهد و پس از آن این دخترک تحت سرپرستی قرار گرفته و به یک کلینیک منتقل می‌شود.

این دختر دو برادر و خواهر دارد که ظاهرا آنها هم تحت سرپرستی اداره جوانان قرار گرفته‌اند. والدین او سال‌ها پیش به لوبنو رفته بودند. همسایه‌ها می‌گویند آنها تقریبا هیچ تماسی با دیگر ساکنان دهکده نداشتند.

گفته می‌شود والدین این کودک او را 9 سال در خانه زندانی کرده بودند. همه از این موضوع اطلاع داشتند، اما در طول این سال‌ها حرفی نزدند.

کد خبر 86575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز