شورای شهر سیدنی پس از سیل اعتراضات آنلاین، یک اثر هنری با عنوان «بازیگوش» از عیسی مسیح را که با شخصیت‌های لونی تونز به تصویر کشیده شده بود، حذف کرد.

عیسی مسیح

به گزارش همشهری آنلاین، اثر فیلجامز نقاش اهل سیدنی ـ عیسی با دختران اورشلیم صحبت می‌کند ـ پس از انتقادات شدیدی که به این هنرمند و گالری دو روز قبل از پایان نمایشگاه هشت هفته‌ای صورت گرفته بود، از نمایشگاه جایزه هنری بلیک در مرکز هنری کاسولا پاورهاوس حذف شد.

جایزه دوسالانه گالری شورای شهر لیورپول به آثار هنری معاصری که معنویت و مذهب را کاوش می‌کنند و هنرمندانی را از همه باورها و پیشینه‌های فرهنگی می‌کشند، قدردانی می‌کند. اما یک اعتراض آنلاین لحظه آخری مدعی شد که یکی از آثار پذیرفته شده در این جایزه متعلق به سال ۲۰۲۳ دین مسیحیت را به سخره گرفته است.

برخی از معترضان، موزه و کارکنان آن را - که بسیاری از آنها داوطلب هستند - به خشونت تهدید کردند. فیلجامز گفت که او طی دو روز حدود ۲۰۰ پیام تهدیدآمیز در رسانه‌های اجتماعی دریافت کرده است. این هنرمند ۴۸ ساله گفت حجم زیاد تهدیدها واقعا ترسناک بود.

ند منون، شهردار لیورپول می‌گوید: شکایت‌های بسیاری از کسانی که از نمایش این اثر هنری توسط شورای لیورپول منزجر و آزرده شده بودند، رسید که خواستار حذف این نقاشی شدند. وی گفت که حق آزادی بیان باید با حق انجام دین بدون ترس، آزار و اذیت یا تمسخر متعادل شود. لیورپول یکی از بخش های مذهبی در سیدنی است. هنر دینی باید محترمانه و وحدت آفرین باشد نه تفرقه افکن و همراه با هتک حرمت.

چارلی باخوس، بنیانگذار گروه محافظه‌کار کاتولیک، به هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی گفت: زندگی مسیحی مهم است، «این اثر نامحترمانه و تکان دهنده» حذف شده است. «این حمله دیگری به مسیحیت است که به لطف حمایت همه توانسته ایم جلوی آن را بگیریم.»

مدیر عامل موقت شورای لیورپول، جیسون برتون، نیز گفت که این اثر هنری در پاسخ به موقعیت شهردار، نگرانی‌های ایمنی و واکنش جامعه حذف شده است. فیلجامز قبلا نیز تابلوهایی با محتوای طنز از ملکه الیزابت دوم، دونالد ترامپ و کریستوفر ریو تصویر کرده بود. در سال ۲۰۱۱، لوک رابرتز نقاش نیز تابلویی از مصلوب شدن مسیح را با تصویر یک شخصیت ترنس در آمیخته بود که با واکنش‌های مشابهی مواجه شده بود.

این تابلوی نقاشی از عیسی مسیح در استرالیا حاشیه ساز شد |‌ عکس

کد خبر 865829
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha