عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگیری برخی از این فعالان رسانه‌ای در هفته‌های گذشته توسط قوه‌قضاییه اقدامی مثبتی بود و در ادامه نیز می‌تواند مثمر ثمر است.

افکار عمومی

محمدحسین محمدی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، گفت: رسانه‌ها رسالت خاص خود را برای اطلاع رسانی دارند، اما در سال‌های اخیر برخی از فعالان رسانه‌ای از این موقعیت سوء استفاده کرده و در تقابل با نظام جمهوری اسلامی و یا جا انداختن تفکرات خاص خود حرکت کردند.

دستگیری برخی از این فعالان رسانه‌ای در هفته‌های گذشته توسط قوه‌قضاییه اقدامی مثبتی بود و در ادامه نیز می‌تواند مثمر ثمر باشد. چنین اقدامی از سوی قوه‌قضاییه باعث عقب نشینی افرادی که در آستانه ارتکاب جرم هستند، خواهد شد؛ هر چند ممکن است برخی از افراد با چنین دستگیری‌هایی جری شوند اما در کل مجموع این اقدامات می‌تواند بازدارنده باشد.

این در حالی است که راهبری عموم مردم در جامعه توسط رسانه صورت می‌گیرد، چه رسانه دیداری و چه نوشتاری. درواقع مردم، مخاطب مهم رسانه‌ها هستند و افراد زیادی به این مطالب که در رسانه‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، توجه دارند، بنابراین نباید فضای رسانه مسموم شود. در سالی که قانون مطبوعات در مجلس ششم بررسی شد، در آن زمان تصویب این قانون به سمتی حرکت می‌کرد که رسانه می‌تواند هر مسئله‌ای را بیان کند، که خوشبختانه جلوی این باور گرفته شد چراکه رسانه نیز تا حد معینی اجازه بیان موضوعات را دارد.

موضوع صیانت از افکار عمومی، تاکید رهبر معظم انقلاب هم است؛ درواقع رسانه‌ها نباید در مسیری حرکت کنند که افکار عمومی جامعه تشویش شود و یا آسیب ببیند. بیان مسائلی توسط رسانه‌ها ممنوع و خط قرمز جمهوری اسلامی است.

در همین ایام انتخابات ریاست جمهوری اخیر، فضای رسانه مسموم بود و قسمتی از شکل‌گیری فضای انتخاباتی حاکم بر کشور، ناشی از حرکت‌هایی بود که توسط برخی از رسانه‌ها صورت گرفت و تفکر مردم را منحرف کردند بنابراین ضرورت جدی برای برخورد با این مسائل وجود دارد.

کد خبر 865886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha