مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

در پی رانش زمین ناشی از باران های سیل آسا، در یک معدن غیرمجاز طلا در سولاوسی اندونزی ۱۷ نفر جان باختند و ده‌ها نفر کشته شدند.

سیلاندونزی

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه ۹ تیر، باران‌های سیل آسا در منطقه گورونتالو اندونزی شروع به باریدن کرد و مقامات اعلام آماده باش دادند.

فردای آن روز سیل، مردم روستای بنه بلانگو را که طبق هر روز در حال حفاری در معدن طلا سولاوسی بودند، را غافل‌گیر و بیش از ۱۰۰ روستایی را در معدن و اردوگاه‌های مدفون کرد.

بنا به گفته مقامات از همان ساعات اولیه، امدادگران خود را به این منطقه دور افتاده رسانده و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند. البته چندین پل منتهی به منطقه فروریخته بود که امدادگران مجبور شدند به دلیل صعب العبور بودن مسیر با پای پیاده به محل حادثه بروند. ۱۸۰ نفر از جمله افسران پلیس و سربازان در بخشی از عملیات امداد و نجات حضور داشتند. این عملیات در طول این چند روز ادامه داشت.

بر اساس آمار دفتر امداد و نجات در روز سه‌شنبه، حدود ۵۲ نفر از اهالی روستا موفق به فرار از رانش زمین شدند، حدود ۲۳ نفر توسط امدادگران زنده بیرون کشیده شدند که ۱۸ نفر مجروح شدند و ۱۷ جسد از جمله سه زن و یک کودک ۴ ساله پیدا شد. در مجموع ۴۵ نفر دیگر مفقود شده اند.

به‌دنبال این حادثه نزدیک به ۳۰۰ خانه آسیب دیده و بیش از هزار نفر خانه‌هایشان را رها کرده و به مکان‌های امن گریخته‌اند.

براساس بیانیه‌ای که از سوی مقامات که منتشر شد، بهبود آب و هوا و شرایط جوی باعث شد، اجساد بیشتری کشف شود.

کد خبر 865953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha