چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
۱ نفر

ادعا شده است که چین قصد دارد طی دو سال آینده روبات‌های قاتل را وارد میدان نبرد کند. این هشدار زمانی مطرح شد که دولت چین اعلام کرد که سگ‌های روباتیکی مجهز به مسلسل توسعه داده است.

سگ روباتیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، تحلیل‌گر دفاعی، فرانسیس توسا گفت که چین با ترس از هوش مصنوعی محدود نمی‌شود و به همین دلیل می‌تواند با سرعتی سرسام‌آور طرح‌های جدید کشتی، زیردریایی و هواپیماهای جنگی را ارائه دهد.

او گفت: "ما در ابتدای یک مسابقه در سیستم‌های کاملاً خودمختار هستیم. تعجب نمی‌کنم اگر طی دو سال آینده شاهد ماشین‌های خودمختار از چین باشیم."

سگ روباتیک مجهز به تفنگ، که توسط شرکت چینی Unitree Robotics ساخته شده است، ماه گذشته در جریان یک تمرین نظامی با ارتش کامبوج رونمایی شد. توسا گفت که پیشی گرفتن از غرب برای رهبر چین، شی جین‌پینگ، جذابیت خواهد داشت و ولادیمیر پوتین را نیز جسور خواهد کرد.

او افزود: "برای چینی‌ها، مسئله این است که آیا آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها را در ساخت هواپیمای جنگی کاملاً خودمختار شکست داده‌ایم یا نه. این موضوع پرستیژ بزرگی دارد. فکر می‌کنم آن‌ها تمام تلاش خود را برای خودمختاری و استفاده از هوش مصنوعی خواهند کرد و فکر می‌کنم روسیه نیز به دنبال آن‌ها خواهد رفت."

در عین حال، وزارت دفاع بریتانیا نیز میلیون‌ها پوند برای توسعه سیستم‌های تسلیحاتی مبتنی بر هوش مصنوعی هزینه می‌کند.

کد خبر 866006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 3
    کپی های بنجل چینی مث ماشین‌هایی ک تو بازاره
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      کپی هم عرضه میخواد