زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در حالی کماکان نامشخص است که سه شرکت همچنان سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را به‌ارزش ۶هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت نکرده‌اند.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بخشی از سود سهام عدالت در حالی امسال کماکان پرداخت نشده است که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت رقم می‌خورد که پرداخت سود این سهام سه‌مرحله‌ای شده است.

پیش‌تر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس وعده داده بودند پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای اسفند سال گذشته، پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت در خردادماه امسال انجام خواهد شد.

این در حالی است که ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است: برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ را به‌شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، ۴ شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم به‌روی سامانه کدال منتشر کردند.

دو شرکت، سود سهام عدالت را به‌صورت کامل واریز نکرده‌اند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند، بر این اساس به‌محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به‌شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوزهای لازم از شورای‌عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اظهارکرد: سه شرکت همچنان سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکرده‌اند. متأسفانه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها وصول نشده است و اگر بتوانیم این سود را وصول کنیم با مجوز شورای‌عالی بورس تسویه سود سهام عدالت را خواهیم داشت.

کد خبر 866026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha