انجمن دستیاران فیلمبردار خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای حداقل دستمزدهای پیشنهادی را برای اعضای این صنف اعلام کرد.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اصلانی (رئیس هیأت مدیره انجمن دستیاران فیلمبردار خانه سینما) اطلاعیه‌ای را با موضوع حداقل دستمزد پیشنهادی برای اعضای صنف در سال ۱۴۰۳ در اختیار این خبرگزاری قرار داد. در این اطلاعیه اشاره شده است که، ارقام ذکر شده برای نیروی کار ماهر و متخصص است که دارای دانش علمی، تجربه کاری و حسن سابقه و شهرت در تخصص کاری خود هستند و باید کارت صنفی مرتبط با آن سمت را داشته باشند.

برای مثال:

فردی که کار فوکاس را انجام می‌دهد علاوه بر شروط بالا باید دارای کارت صنفی با عنوان دستیار اول باشد.

فردی که کار نورپردازی را انجام می‌دهد علاوه بر شروط بالا باید دارای کارت صنفی با عنوان نورپرداز باشد.

مسئول فنی و حرکتی همانطور که از نامش پیداست فقط محدود به حرکت تراولینگ نیست و باید دانش و تخصص و تسلط کافی برای انجام همه امور فنی و Rig و کارمانت و ... را برای فیلمبردار و یا دستیار اول و نورپرداز داشته باشد.

در بخشی دیگر برای دستیارانی که به تازگی عضو انجمن دستیاران فیلمبردار شده‌اند، آمده است:

«با توجه به اینکه در سال‌های اخیر دستیارانی در ابتدای عضویت‌شان خود را دستیار اول و نورپرداز و... معرفی می‌کنند، به اطلاع می‌رساند برابر آیین‌نامه انجمن در بدو عضویت، شما به عنوان (دستیار نور) شناخته شده و سایر عناوین از طرف انجمن پذیرفته نیست.

از نظر انجمن دستیار اول به فردی اطلاق می‌شود که پس از عضویت در انجمن، علاوه بر شروط مصوب در آیین‌نامه، رأی مثبت هیأت مدیره مبنی بر دارا بودن صلاحیت دستیار اولی را دریافت کند تا کارت دستیار اول برایش صادر شود.

از نظر انجمن نورپرداز به فردی اطلاق می شود که پس از عضویت در انجمن علاوه بر شروط مصوب در آیین نامه، رأی مثبت هیأت مدیره مبنی بر دارا بودن صلاحیت نورپردازی را دریافت کند تا کارت نورپردازی برایش صادر شود.

سایر سمت ها نیز شامل همین شرایط هستند. این قوانین برای جلوگیری از ایجاد هرگونه هرج و مرج و سوء‌استفاده احتمالی و تضییع حقوق برای هر دو طرف قراداد نهادینه شده و در صورت درخواست تهیه‌کننده یا مدیر تولید، اعضا ملزم به ارائه کارت صنفی هستند. برای رفع هرگونه ابهام در خصوص تعیین دستمزد می‌توانید در روزهای یکشنبه و چهارشنبه با هیأت مدیره تماس بگیرید.

قابل توجه مدیران تولید و اپراتورهای محترم دوربین دفاتر تجهیزات

از نظر انجمن اپراتورهای محترم دوربین، دستیار دوم محسوب نمی‌شوند. بدیهی است دستمزد اپراتورها در جدول گروه فیلمبرداری محاسبه نشده و منوط به توافق خودشان با تهیه‌کننده خواهد بود. همچنین بنابر شرایط پروژه می‌توان از دستیار ۲ حرفه‌ای استفاده کرد که اپراتور زیر نظر دستیار اول و دوم فعالیت خواهد کرد.

تمدید عضویت در انجمن

کلیه همکاران موظفند قرارداد جداگانه بسته و بعد از عقد قرارداد و دریافت پیش قسط، اصل و تصویر آن را به هیأت مدیره انجمن ارائه دهند. بدیهی است پس از بررسی، اصل قرار داد عودت می‌شود.

همچنین در صورت تخطی از این امر هیأت مدیره می‌تواند نسبت به اخطار و جریمه نقدی و تعلیق عضو برابر آیین‌نامه انجمن اقدام نماید.

ارقام به تومان و برای فیلم سینمایی محاسبه شده است.

دستیار اول ۱st AC ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
نورپرداز Gaffer ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دستیار دوم ۲nd AC ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مسئول فنی و حرکتی Grip ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دستیار نور ۱ Best Boy ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دستیار نور ۲ Electrician ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دستیار نور ۳ Pro Apprentice ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دستیار نور ۴ Apprentice ۱۵,۰۰۰,۰۰۰

کد خبر 866049
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha