چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

مجری خط ۷ مترو تهران گفت: پارکینگ شرقی خط ۷ مترو، در قالب تهاتر صورت گرفته بین شهرداری تهران و وزارت ورزش منجر به توافق طرفین در این خصوص شد و حالا پس از گذشت ۱۵ سال امکان آغاز عملیات اجرایی این پایانه فراهم شده است.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ محمد یاشار لطفی با اشاره به ضرورت ساخت هرچه سریع‌تر دپوی شرقی قطارهای خط ۷ گفت: با توجه به قرار گرفتن پایانه منتهی الیه شرقی خط ۷ در محدوده اراضی پیرامون ورزشگاه تختی، شروع عملیات اجرایی این دپو - پارکینگ مستلزم تملک ۱۷ هکتار از زمین‌های مورد اشاره بود. خوشبختانه این امر پس از ۱۵ سال پیگیری مدیریت شهری پایتخت و با مساعدت وزارت ورزش و جوانان، اخیراً محقق شده و حالا امکان شروع عملیات احداث پایانه مهیا گردیده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پایانه شرقی خط ۷ در مدت زمان ۳ سال و در قالب دو فاز اصلی به بهره‌برداری خواهد رسید. فاز نخست این پایانه با هدف انجام تعمیرات نیمه اساسی ساخته خواهد شد و در فاز دوم، ارائه کلیه خدمات آماده سازی، نگهداشت، کنترل و تعمیر قطارها امکانپذیر خواهد بود.

لطفی گفت: کاهش سر فاصله حرکتی قطارها با توجه به میزان تقاضای سفر روزانه خط ۷ از جمله مهمترین تأثیرات احداث پایانه شرقی بوده و در کنار آن، استقرار شبانه قطارها و انجام خدمات تعمیرات و نگهداری، از دیگر فواید مؤثر ایجاد دپو - پارکینگ در خط مذکور است.

پایانه شرقی خط ۷ گنجایش ۵۰ رام قطار ۸ واگن‌ها را داشته و برای بهره برداری از آن، حدود ۱۵۰۰ متر تونل تک خط، دو خط و سه خط باید احداث شود که ۸۰۰ متر از تونل‌های مذکور حفاری شده و ۱۱۰۰ متر خط تست قطار در طراحی‌ها پیش بینی و اجرا خواهد شد.

کد خبر 866064
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha