بزرگترین افتخارشان خادمی امام رضا (ع) است. هر چند سال‌هاست در حوزه طبابت فعالیت می‌کنند.

خادم امام رضا

به گزارش همشهری ‌آنلاین می‌گویند تمام هفته منتظرند تا همان یک شبانه‌روز برسد که لباس خادمی بر تن می‌کنند و میزبان زائران امام رضا(ع) بشوند. صحبت از پزشکانی است که افتخارشان خدمتگزاری در حرم رضوی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تازگی خبر داده است که ۸۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خادم امام رضا(ع) هستند.

پزشکانی که خادمان امام رضا (ع) هستند | روایت چگونگی خادم شدن
دکتر عباس عظیمی


اطلاعات فوری

  • دکتر عباس عظیمی
  • اپتومتری و متخصص بینایی
  • فراش کشیک هفتم حرم رضوی

با حال خوش زائران همراه می‌شوم

«۱۴ سال منتظر بودم تا برای خادمی حرم رضوی انتخاب شوم.» عباس عظیمی متولد مشهد است و دکترای تخصصی اپتومتری را سال ۱۳۷۲ از دانشگاه نیویورک گرفت. به ایران که بازگشت نخستین انجمن اپتومتری خراسان را راه‌اندازی کرد و منشا تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد شد. او ماجرای پوشیدن لباس خادمی را این ‌طور برایمان تعریف می‌کند: «مرحوم پدر همسرم از خادمان رضوی بود و سال ۱۳۷۴ به من پیشنهاد کرد خادم امام رضا(ع) بشوم. من هم با جان و دل درخواست خادمی دادم. بعد از ۱۴ سال با تماس گرفتند و گفتند برای مصاحبه بیا. گفتم از من سوالات سخت نپرسید. من چشم به راه چنین روزی بودم.» عظیمی هر ۸ روز یک بار به مدت ۲۴ ساعت به عنوان فراش کشیک هفتم در حرم رضوی خدمت می‌کند. او ادامه می‌دهد: «توصیه همیشگی من به دانشجویان این است که علم را به عمل دربیاورند و برای همین باید توصیه ائمه را سرمشق زندگی خود بکنند.» او خادم امام رضا(ع) بودن را نور زندگی‌اش می‌داند و می‌گوید: «معجزات زیادی در این سال‌ها دیدم، اما معجزه فقط شفای بیمار یا حل شدن مشکل نیست. همین که افراد با دعا و زیارت‌نامه‌ای که می‌خوانند ارتباط معنوی برقرار می‌کنند و تغییراتی در درون خود حس می‌کنند، یک معجزه است و به نظر من زیارت واقعی از آن این عزیزان است. توفیق بزرگ زندگی من هم خدمتگزاری این زائران است.»

پزشکانی که خادمان امام رضا (ع) هستند | روایت چگونگی خادم شدن
دکتر ناصر سرگلزایی

اطلاعات فوری

  • دکتر ناصر سرگلزایی
  • دندانپزشک متخصص لثه و ایمپلنت
  • خادم شیفت ششم ضریح رضوی

خادمی برکت زندگی من است

«مدتی بعد از آغاز طبابت احساس کردم باید کاری انجام بدهم که هم خدمتگزاری هموطنانم باشد و هم خستگی نداشته باشد.» دکتر ناصر سرگلزایی برآورده کردن تصمیمش را در خادمی امام رضا(ع) دید. حالا ۱۵ سالی می‌شود که لباس خادمی پوشیده و هفته‌ای یک بار به مدت ۲۴ ساعت خادم ضریح مطهر رضوی است و به زائران خوشامد می‌گوید و آنان را راهنمایی می‌کند. او به همشهری می‌گوید: «آرامش و استراحت من همان یک روز در هفته است که به زائران خدمت می‌کنم. باور کنید وقتی لباس خادمی می‌پوشم تمام نگرانی‌ها و کمبودها از من دور و همه ناامیدی‌ها از قلبم پاک می‌شود.» سرگلزایی معتقد است برکت ‌زندگی‌اش از همین یک روزی است که کار را کنار می‌گذارد. او ادامه می‌دهد: «همزمانی قبولی من برای دانشیاری در دانشگاه و قبولی درخواستم برای خادمی بهترین خاطره زندگی من شد. چندی بعد هم استاد دانشگاه و درست همان زمان خادم افتخاری حرم رضوی شدم. هنگامی هم خادم شیفت ششم ضریح شدم به عضویت هیئت علمی دانشگاه درآمدم. تمام اتفاقات خوش زندگی من به برکت خدمتگزاری زائران حرم رضوی است.»


۶۲هزار خدمتگزار حرم رضوی

خادمان حرم رضوی به صورت کشیک منظم هفته‌ای یک بار به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و به عنوان حافظ، دربان، کفشدار، فراش و خادم ضریح شناخته می‌شوند. خادمیاران نیز بیش از ۴۰ نوع خدمت انجام می‌دهند و بعد از ۱۰ سال خدمت خادم حرم می‌شوند.

  • خادمیار : ۵۴۰۰۰ نفر
  • خادم: ۸۰۰۰
  • ۷۰ درصد آقایان
  • ۳۰ درصد بانوان

بیشتر بخوانید:
از زره بافی چه می‌ دانید؟ | ماجرای هنری که برای تعزیه زنده مانده است

کد خبر 866224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha