مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب در ۹ مردادماه با حضور مقاماتی از دیگر کشورها در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین، طبق قانون اساسی، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

زمان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان مشخص شد + جزئیات

یکی از مسائل مورد توجه در مراسم تحلیف، دعوت از مهمان‌های خارجی برای شرکت در این مراسم است و در همین راستا روز سه‌شنبه «کمیته‌ بین‌الملل ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری» به ریاست علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران وزارت خارجه و تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری و علی نجفی، نماینده‌ رئیس‌جمهور منتخب تشکیل شد.

در این جلسه هماهنگی برای دعوت مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی انجام شد.

سران کشورها برای تحلیف پزشکیان به ایران می آیند | جزئیات تازه از مراسم
جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور

در این ارتباط «علی نجفی»، نماینده رئیس‌جمهور منتخب در این کمیته در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که روز گذشته اولین جلسه این ستاد تشکیل شد، گفت: دعوت از مقامات کشورهای محتلف جهت حضور در مراسم تحلیف در حال انجام است.

وی با بیان این که هنوز تعداد مقامات کشورهایی که در این مراسم شرکت می‌کنند، قطعی نشده است و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه در جریان است، گفت: مقاماتی از سطوح مختلف اعم از سران کشورها، وزیران امور خارجه، روسای مجالس و فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید شرکت می‌کنند.

نجفی با اشاره به پیام‌های تبریک ارسال شده از سوی کشورهای مختلف در پی پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و تشکر از این پیام‌ها گفت: تمام تلاش این است که این برنامه به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 866231
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راهداری DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 1
    ضمن تبریک به آقای دکتر پزشکیان درمورد خصوصیات کابینه از افرادی که د رتمام دوران گذشته هیچ پست وزا رتی نداشته وفقط افراد پاک ودارای تخصص ازنظر علمی جوان پخته وهیچ یک از فرزندانشان در خارج نباشد به هر عنوان صادق ،پاک وخاکی ومردمی بی حاشیه
  • US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 2
    حواستون باشه مسولین کشور های دیگه کت مشکی بابلوز سفید میپوشند مسولین ما الگو برداری کنید بپوشید شما هم البته کروات رو حذف کنید زیاد شبیه اونا نباشید یکذره شبیه اونا بشید
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    12 2
    ازصمیم قلب برای محقق شدن وعده‌های رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان آرزومندم.
  • محمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    14 1
    👍🌹
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    6 0
    مراقب باشید تا اون موقع کسی از درودیوار جایی بالا نره کار بده دست ما مردم
  • Borzoo NO ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    4 4
    خدا میداند چند میلیون دلار هم برای پذیرایی سران کشورها برای تحلیف صرف شود