مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص سهم پرداختی دهک‌های ۶ تا ۱۰ برای استفاده از خدمات بیمه سلامت، توضیحاتی داد.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین جمشید شایانفر افزود: افرادی که در پنج دهک اول قرار دارند، دارای یک بیمه معتبر تا پایان فروردین ۱۴۰۴ هستند و نیاز به مراجعه حضوری و غیر حضوری برای بیمه شدن ندارند.

وی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه بیمه سلامت برای دهک‌های ۶ تا ۱۰، ادامه داد: مشمولان دهک ۶ تا ۱۰ بر اساس مصوبه هیأت وزیران باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند، بنابر این مشمولان دهک ۶ باید ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که این ۲۰ درصد برای یک سال حدود ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

شایانفر گفت: همچنین مشمولان دهک ۷ درآمدی با ۳۰ درصد مشارکت باید حدود ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت کنند، مشمولان دهک ۸ درآمدی با ۴۰ درصد مشارکت به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند؛ همچنین مشمولان دهک ۹ با ۵۰ درصد مشارکت به میزان ۹۶۹ هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که مبلغ آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

کد خبر 866326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IQ ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 0
    برو بابا کدام دهک مشمول فلان مشمول بهمان ن شده حکایت وام مسکن محرومان که به سه دهک پرداخت میشه میری بانک اصلا خبر ندارند از این موضوع خودتون گرفتید