۲۲ سال است که نام نخستین جمعه ‌ماه محرم به گهواره خونین شهید ۶ ماهه کربلا گره خورده و صدای گریه‌های شیرخوارگان حسینی در آغوش مادران‌شان که در رثای علی‌اصغر(ع) به سوگ نشسته‌اند، طنین‌انداز شده است. امسال هم این مراسم فردا در هیات و تکایای مذهبی ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می شود.

شيرخوارگان حسيني

همشهری آنلاین- آزاده سلطانی: ۲۲ سال است که نام امسال هم این مراسم فردا در هیئت‌ها و تکایای مذهبی با حضور پرشور کودکان و شیرخوارگان با لباس و روسری سبز و سربندهای مزین به نام ائمه برگزار می‌شود تا همه‌جا عطر شهادت و مظلومیت شهدای کربلا به‌ ویژه این شهید شیرخوار جاری شود.

همت مادران عاشورایی
داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه این مراسم به همت مادران عاشورایی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به یک همایش بزرگ حسینی تبدیل شده گفت:‌ «یکی از اسباب عزاداری برای حسین(ع) یک صدا بودن و یکرنگ بودن و یک شعار بودن بود و به منظور عزاداری برای حضرت علی اصغر (ع) بود که مادرها به صدا آمدند و اولین هیئت عزاداری بانوان را شکل دادند، در طول تاریخ چنین حرکتی نداشتیم. با همراهی این مادران حسینی ما توانستیم بر ذهن و زبان همه انسان ها این سوال را ایجاد کنیم که حضرت حسین(ع) به کدامین گناه کشته شد!؟ و چرا برای سیدالشهدا عزاداری می کنیم و سیاه می پوشیم. این سند مظلومیت سیدالشهدا(ع) است و عزاداری برای ایشان تعالی است. زیرا امام فرموده اند: من آمده ام تا شما را اصلاح کنم.»

منافی پور با اعلام اینکه متأسفانه امسال تیزرهای ما از تلویزیون پخش نمی‌شود و در حال فعالیت در فضای مجازی هستیم افزود: «به فکر توسعه مراسم جهانی حضرت علی اصغر تا پانزده هزار مراسم هستیم. اگر صدا و سیما به ما در پخش تیزر کمک می‌کرد بیشتر می‌توانستیم این موضوع را گسترش دهیم.»


برگزاری مراسم در ۶۴۸۰ نقطه ایران
۶۴۸۰ نقطه در ایران با همکاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) میزبان شیرخوارگان حسینی(ع) است. آستان ۲ هزار امامزاده از میان ۱۱ هزار امامزاده کشور این مراسم را برگزار می‌کنند. استان فارس با برگزاری حدود ۸۰۰ جلسه در صدر تعداد برگزاری این مراسم در کشور است. در این میان استان فارس با برگزاری حدود ۸۰۰ جلسه در صدر تعداد برگزاری این مراسم در کشور است.

۴۵ کشور جهان میزبان شیرخوارگان حسینی

بسیاری از کشورهای جهان و منطقه به مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اضافه شدند که در مهمترین آنها کشور پاکستان با بیش از ۴۵۰ مراسم بیشترین برگزاری را دارد. به گفته دبیر این مجمع در برنامه ۲۵ ساله این نهاد برگزاری حداقل ۱۵ هزار جلسه پیش بینی شده است. هم چنین این مراسم در کشورهای عراق، افعانستان، بحرین، ترکیه، آمریکا، روسیه، عربستان، اندونزی، سوئد، ایتالیا، قطر، انگلیس، آلمان و کره جنوبی هم برگزار خواهد شد.

کد خبر 866329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha