سرپرست وزارت امور خارجه گفت که مسیر مذاکرات رفع تحریم رو به جلو است و تلاش داریم تا روی کار آمدن دولت چهاردهم، زمینه‌های مناسبی را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم کنیم.

ایران و عمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، فرآیند «مذاکرات رفع تحریم‌ها» از طریق گفت‌وگوهای غیرمستقیم به واسطه عمان در جریان است، این را سرپرست وزارت امور خارجه علی باقری چهارشنبه شب ۲۰ تیر ماه بیان کرد.

باقری همچنین اعلام کرد که روندی که مذاکرات طی کرده هیچ سایشی با قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نداشته و گفت که وقتی طرف مقابل در مذاکرات خواسته‌هایی را مطرح می‌کرد و می‌گفتیم که خلاف این قانون نمی‌شود عمل کرد، مجبور بود که بپذیرد.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم مذاکرات رفع تحریم‌ها در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ آغاز و پس از انجام مذاکرات و وقفه‌هایی که ایجاد شد، بنا به گفته علی باقری در پاییز و اوایل زمستان ۱۴۰۱ گفت‌وگوها از سر گرفته شد.

جزئیات تازه از مذاکرات در جریان با آمریکا  | زمینه را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی دوشنبه ۱۸ تیر با بیان اینکه کانال‌های گفت‌وگوی دیپلماتیک ما به صورت غیرمستقیم با طرف‌های مذاکره کننده از جمله آمریکا برقرار است، گفت که دولت سیزدهم در چارچوب رویکردهای اصولی نظام تلاش‌ها و ابتکارات دیپلماتیک خود را تا این لحظه به کار بسته و تا روزی که مسؤولیت دارد تلاش‌های خود را در چارچوب سازوکارهای تعریف شده، ادامه خواهد داد.

باقری همچنین گفت که مسیر پیش‌رو در عرصه مذاکرات رفع تحریم، رو به جلو است و تلاش داریم در مقطع باقی مانده تا روی کار آمدن دولت چهاردهم بتوانیم زمینه‌های مناسبی را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم کنیم.

کد خبر 866356
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    ولشون کنید ببینیم خودشون چیکار میتونند بکنند شما دیگه کاری نکنید ببینیم چند مرده حلاج تشریف دارند آقایون تحریم ها را بر می‌دارند یا نه