سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت هوا در کشور از ماندگاری هوای گرم در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات غرب و جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گردو خاک رخ می دهد.

پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری نشان می دهد که بارش ها در روز جمعه - ۲۲ تیر - در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت دارد.

از شنبه تا سه شنبه (۲۳ تا ۲۶ تیر)‌ جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور مستقر است و تنها روز شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می رود.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق استان های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز همچنین در جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردو خاک پیش بینی می شود.

روز جمعه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز، کاهش نسبی دما رخ می دهد.

از شنبه تا دوشنبه افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مناطق واقع در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج می باشد.

هوای تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود همچنین دما بین ۲۴ تا ۳۹ درجه خواهد بود.

کد خبر 866394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha