افزایش مصرف برق این روزها به معضلی بزرگ تبدیل شده است. در اینجا به چند راه‌حل ساده برای کاهش مصرف برق اشاره می‌کنیم که خوب است آنها را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از هر چیز توجه شما را به این موضوع جلب می‌کنیم که متنی که می‌خوانید ترجمه‌شده از یک سایت آمریکایی است که نشان می‌دهد در همه جای دنیا صرفه‌جویی در مصرف برق اهمیت بسیار زیادی دارد.

استفاده از پریزهای هوشمند

«انرژی فانتوم» یا «انرژی استندبای» به برقی اطلاق می‌شود که توسط وسایل الکترونیکی هنگام خاموش‌بودن یا در حالت استندبای، مصرف می‌شود. این انرژی ۵ تا ۱۰درصد از مصرف انرژی خانگی را تشکیل می‌دهد. پریزهای هوشمند می‌توانند وسایل را در زمان معین، در دوره‌ای از عدم‌فعالیت، از راه دور یا براساس وضعیت، خاموش کنند.

۶ راه مؤثر برای کاهش مصرف برق | قبض برق را اینگونه نزولی کنید

خرید وسایل کم‌مصرف

هنگام خرید یک وسیله‌ خانگی باید به ۲ عدد توجه کنید: قیمت اولیه خرید و انرژی مصرفی.

بیشتر بخوانید:

عایق‌بندی خانه‌تان

رایج‌ترین منابع درزهای هوا به داخل خانه، دریچه‌ها، پنجره‌ها و درها هستند. اطمینان حاصل کنید که هیچ ترک یا بازشدگی بین دیوار و دریچه، پنجره یا قاب در وجود ندارد تا از این درزها جلوگیری شود.

شست‌وشوی لباس‌ها با آب سرد

گرم‌کردن آب حدود ۹۰ درصد از انرژی لازم برای کار یک ماشین لباسشویی را مصرف می‌کند. خوشبختانه، برخی معتقدند که شست‌وشو در آب سرد می‌تواند عمر لباس‌های شما را نیز افزایش دهد.

۶ راه مؤثر برای کاهش مصرف برق | قبض برق را اینگونه نزولی کنید

استفاده از مایکروویو

استفاده از اوون و فرهای برقی می‌تواند مصرف انرژی را بالا ببرد. به‌طور کلی، مایکروویو بهترین و کارآمدترین راه‌ برای گرم کردن مجدد غذاست.

تنظیم رفتارهای روزمره

انجام کارهای خانگی به‌صورت دستی هم مصرف انرژی تجهیزات پرمصرف را اجتناب می‌کند. به‌عنوان مثال، خشک‌کردن لباس‌ها به‌صورت آویختن آنها، نیاز به استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی را از بین می‌برد.

کد خبر 866464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha