هواپیمای اختصاصی بنیامین نتانیاهو از بیم بازداشت او در اروپا توقف نخواهد کرد.

پرونده فساد مالی نتانیاهو

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «بال صهیون» هواپیمای اختصاصی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از بیم بازداشت او در اروپا توقف نخواهد کرد. رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که نتانیاهو در سفر به آمریکا در از بیم بازداشت به دلیل جنایات جنگی در غزه در اروپا توقف نخواهد کرد، امری که نشان می‎دهد اشغالگران تا چه اندازه در جامعه جهانی منزوی شده‎اند.

اولین بار شبکه تلویزیونی کان بود که گزارش داد تیم نتانیاهو در شرایطی گزینه پرواز مستقیم به آمریکا را بررسی می‌کنند که هواپیما نتانیاهو به نام «بال صهیون» احتمالا آمادگی چنین سفری را نخواهد داشت.

نتانیاهو و یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، از جمله ایجاد قحطی عمدی در غزه و قتل عام عمدی هزاران غیرنظامی متهم شده‌اند.

نتانیاهو ایده توقف در اروپا در کشورهایی مانند جمهوری چک و مجارستان را نیز بررسی می‌کند، کشورهایی که که اعلام کرده‌اند به صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی پاسخ نخواهند داد.

گفته شده، هواپیمای نتانیاهو حامل حداکثر 60 مسافر خواهد بود تا بتواند پروازی مستقیم از تل‌آویو به واشینگتن، داشته باشد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود دیگر اعضای هیئت همراه نتانیاهو، با پروازهای عادی سفر کنند.

انتظار می‌رود نتانیاهو حدود 2 هفته دیگر (24جولای) در کنگره آمریکا سخنرانی کند. او در جریان این سفر با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار می‌کند. کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، در بیانیه ماه مه گذشته گفته می‌کوشد حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیل صادر شود.

نروژ از جمله کشورهایی است که اعلام کرده اگر حکم بازداشت نتانیاهو از سوی دیوان بین‌المللی کیفری تائید شود، او در صورت سفر به این کشور بازداشت خواهد شد. اسپن بارت ایده وزیر خارجه نروژ گفته: « اگر حکم بازداشت نتانیاهو و یوآو گالانت از دادگاه لاهه صادر شود، در صورت ورود آنها به کشورمان مجبور خواهیم شد آنها را دستگیر کنیم.»

کد خبر 866476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha