روی کار آمدن دولت ائتلافی جدید در آفریقای جنوبی فعالان حامی فلسطین را نگران کرده است.

آفريقاي جنوبي

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: نتایج انتخابات اخیر در آفریقای جنوبی و روی کار آمدن دولت ائتلافی با حضور حزبی که سابقه حمایت آشکار از رژیم‌صهیونیستی را دارد فعالان حامی فلسطین در این کشور را نسبت به آینده شکایت ژوهانسبورگ از تل‌آویو به دلیل جنایت جنگی در نوار غزه نگران کرده است.

دولت وحدت ملی (GNU) در آفریقای جنوبی با حضور حزب کنگره ملی آفریقا و ائتلاف دموکراتیک که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی شناخته شده است، تردیدها درباره سرانجام شکایت تاریخی این کشور از رژیم صهیونیستی را دامن زده است.

آنچه تردیدها درباره رویکرد آینده دولت آفریقای جنوبی را تشدید کرده، انتصاب گیتون مک کینزی رهبر حزب اتحاد وطن پرست (PA)، به عنوان وزیر ورزش، هنر و فرهنگ دولت جدید آفریقای جنوبی است، کسی که آشکارا از اشغالگران حمایت کرده و برای ابراز همبستگی با صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی نیز سفر کرده است. تارنمای العربی جدید نوشته:

  • آفریقای جنوبی در سال 2023 رسماً به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرد.
  • در این شکایت صهیونیست‌ها به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت علیه فلسطینی ها متهم شدند.
  • آفریقای جنوبی در شکایت خود استدلال کرده که صهیونیست‌ها از روش‎های نژادپرستانه و آپارتاید علیه فلسطینی‎ها استفاده کرده‌اند.
  • ژوهانسبورگ همچنین تل‌آویو را به کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل و زیرساخت‌های فلسطینی در نوار غزه متهم کرده است.
  • در صورت اثبات ادعاهای آفریقای جنوبی، شکایت آفریقای جنوبی می‎تواند به تحقیقات بیشتر و مجازات اشغالگران منجر شود.
  • به‎گفته فعالان حقوق بشر، هرگونه عقب‌نشینی دولت آفریقای جنوبی از پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی می‌تواند شهرت بین‎المللی ژوهانسبورگ را عمیقا خدشه‌دار کند.
  • آنچه احتمال عقب‌نشینی آفریقای جنوبی را ضعیف می‌کند حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور از مبارزه عادلانه مردم فلسطین حمایت می‎کنند و مخالف آنان با نسل‎کشی است.
  • شاید حزب حاکم آفریقای جنوبی گرایش‌های متعادل‌تری را در سیاست خارجی خود در پیش بگیرد اما همچنان حمایت از حقوق فلسطینیان را به‌عنوان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.
کد خبر 866765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha