در دهه‌۸۰ وقتی هنوز سریال‌های خیابان خلوت‌کن برای ایامی همچون ماه مبارک رمضان، نوروز و ایام سوگواری محرم ساخته می‌شد، «شب دهم» یکی از آن سریال‌ها بود که در ایام نوروز و محرم که در سال ۸۱ همزمان شده بودند، پخش شد.

شب دهم

به گزارش همشهری آنلاین، تجربه ثابت کرده است که موسیقی و به‌خصوص تیتراژ پایانی یک سریال اگر موفق باشد عامل ماندگاری آن سریال در ذهن مخاطب می‌شود. تیتراژ پایانی شب دهم هم سه رکن داشت؛ آهنگسازی فردین خلعتبری، شعر افشین یداللهی و آواز علیرضا قربانی.

تا قبل از شب دهم، تیتراژ سریال‌های تاریخی با اشعار شاعران کهن و یا نهایتا تصنیف‌های قدیمی پر می‌شد. اما این نکته‌بینی افشین یداللهی بود که به عوامل سریال پیشنهاد داد برای تیتراژ پایانی شعری جدید بسراید و این جسارت خلعتبری بود که هم این موضوع را قبول کرد و هم بعد از آزمون و خطاهای بسیار، ریسک سپردن آواز به خواننده‌ی گمنام و تازه‌کاری چون علیرضا قربانی را به جان خرید. نتیجه هم که معلوم است؛ تیتراژ شب دهم از محبوب‌ترین تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی شد و این جدا از باقی زیبایی‌های موسیقی متنی است که خلعتبری برای سریال ساخته.

در این قسمت تیتراژ سریال «شب دهم» را با آواز علیرضا قربانی بشنوید:

«شب دهم» مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسن فتحی است که در سال ۱۳۸۰ ساخته و به مناسبت ماه محرم در نوروز سال ۱۳۸۱ از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. موسیقی این مجموعه ساخته فردین خلعتبری و خواننده تیتراژ آن علیرضا قربانی است. حسین یاری، کتایون ریاحی، رؤیا تیموریان و ثریا قاسمی از بازیگران آن هستند. این مجموعه بارها از شبکه‌های مختلف سیما باز پخش شده‌ است.

کد خبر 866670
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha