«جورج کلونی» از تاثیرگذارترین چهره‌های هالیوود با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز از «جو بایدن» خواست با کناره‌گیری از انتخابات پیش رو، شرایط را برای مقابله با ترامپ فراهم کند.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، «جورج کلونی» بازیگر برنده اسکار اخیرا با انتشار نامه‌ای سرگشاده در نیویورک تایمز نوشته که گرچه «جوبایدن» پیش از این دموکراسی را نجات داده بود اما در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند با کناره‌گیری، موقعیت بهتری به دموکرات‌ها برای غلبه بر ترامپ فراهم کند.

جورج کلونی یکی از چهره‌های هالیوودی است که در روزهای اخیر از «بایدن» خواسته است از رقابت علیه ترامپ کناره‌گیری کند.

ترامپ در واکنش به سخنان این بازیگر نوشت: «اکنون جورج کلونی، بازیگر فیلم‌های قلابی که هرگز به ساخت یک فیلم عالی نزدیک هم نشده بود. کلونی در مورد هر چیزی چه می‌داند؟ او می‌گوید «بایدن»، بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده، دموکراسی ما را نجات داده است. تورم ویرانگر در تاریخ کشور ما، که ملت ما را در افغانستان شرمنده کرد و سیاست دیوانه وار مرزهای باز که به میلیون‌ها نفر اجازه داده است که به طور غیرقانونی به کشور ما سرازیر شوند، نتیجه سیاست اوست. «جو بایدن» فریبکار، دموکراسی ما را نجات نداد، او دموکراسی ما را به زانو درآورد. کلونی باید از سیاست خارج شود و به تلویزیون برگردد.»

به گزارش ورایتی، کلونی که در ماه ژوئن یک گردهمایی عظیم هالیوودی برای «بایدن» تدارک دید و و رکورد ۲۸ میلیون دلار برای کمک به کمپین تبلیغاتی «بایدن» جمع آوری کرد، نامه اخیرش مبنی بر پیشنهاد خروج «جو بایدن» از رقابت با ترامپ را، پس از عملکرد فاجعه بار «بایدن» در اولین مناظره ریاست جمهوری ۲۰۲۴ منتشر کرده است.

کلونی در این نامه نوشته است: «گفتنش ویران‌کننده است، اما «جوبایدن» که من سه هفته پیش در جمع‌آوری کمک مالی با او بودم، بایدن سال ۲۰۱۰ نبود. او حتی «جو بایدن» ۲۰۲۰ هم نبود. او همان مردی بود که همه ما در مناظره شاهدش بودیم. دموکرات‌ها «آنقدر از دورنمای دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ وحشت زده‌اند که ما تصمیم گرفته‌ایم تا همه نشانه‌های هشدار در مورد سالخوردگی بایدن را نادیده بگیریم. قرار نیست در نوامبر با این رئیس جمهور پیروز شویم. علاوه بر این، ما مجلس نمایندگان را نخواهیم برد و سنا را از دست خواهیم داد. این فقط نظر من نیست؛ این نظر هر سناتورها و عضو کنگره و فرمانداری است که من در خلوت با آنها صحبت کرده‌ام. «جو بایدن» یک قهرمان است. او در سال ۲۰۲۰ دموکراسی را نجات داد و انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ نیز این کار را انجام دهد.»

بایدن در روزهای پس از مناظره ضعیف با ترامپ، عنوان کرده که قصد کناره‌گیری از رقابت را ندارد.

«استیون کینگ» نویسنده ۷۶ ساله و پرفروش که آثار او دستمایه ساخت بسیاری از آثار ماندگار هالیوودی شده است نیز در توییتی نوشت که در حالی که «جو بایدن» رئیس جمهور خوبی بوده است اما زمان آن فرا رسیده است که در راستای منافع آمریکایی اعلام کند که دوباره نامزد انتخابات نخواهد شد.»

«مایکل مور» کارگردان برنده اسکار آمریکایی نیز حزب دموکرات را متهم کرد که با تحت فشار گذاشتن بایدن برای ادامه کارزار انتخاباتی خود، مرتکب سوءاستفاده از سالمندان شده است. این مستندساز سیاسی طی مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «مشکل اینجاست که من فکر می‌کنم نوعی سوءاستفاده از سالمندان در اینجا وجود دارد که در آن حزب دمکرات و افرادی که بخشی از دستگاه هستند، او را تحت فشار قرار می‌دهند تا بماند و سپس او بیرون می‌آید و می‌گوید تماشای مناظره اخیر دلخراش بود. چرا کسی کاری انجام نمی‌دهد؟ چرا اجازه دادند با این شرایط روی صحنه برود؟ چه کسی مراقب اوست؟».

کد خبر 866712
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha