به گفته تهیه کننده «نامیرا»، فیلمبرداری این فیلم سینمایی ۵۰ درصد پیش رفته و این در حالی است که آبان سال گذشته هنوز تولید آن شروع نشده بود و با تغییر کارگردان آیا این فیلم تولیدش شروع شده است؟

سریال ثارالله

همشهری آنلاین: محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده تلویزیون و سینما در دهه ۸۰اقدام به تولید سریال «ثارالله» به کارگردانی شهریار بحرانی کرده بود که بعد از فیلمبرداری بخشی از سریال، نتوانست آن را به پایان برساند.

• این سریال در ۱۳قسمت که در لوکیشنی اطراف شهر یزد کلید خورد. فیلمبرداری سریال آغاز اما بعد از ۴‌ماه به دلایلی تولید این سریال متوقف شد؛ سریالی که بعد از گذشت سال‌ها دلیل توقفش عنوان شد.

• تهیه‌کننده سریال سال‌ها بعد، از سختگیری‌ها گفت و اینکه آن زمان (۱۳۸۱-۱۳۸۰) مراجع، سختگیری‌های زیادی درباره تولید فیلم و سریال درباره امامان و ائمه‌اطهار داشتند. اما کارگردان این سریال عنوان کرده که رئیس وقت صدا و سیما به خاطر فشارهای بیرون از مجموعه مجبور به توقف پروژه شد.

• البته بحرانی در جای دیگر نیز می گوید:مختار کار ما را تعطیل کرد؛ وقتی سریال متوقف شد کسی چیزی نگفت اما به نظر تلویزیون سریال ما را کنار گذاشت تا مختار ساخته شود.

• مرحوم جمشید مشایخی، مرحوم محمدعلی کشاورز، شهرام حقیقت‌دوست، عنایت بخشی، اکبر عبدی، رویا تیموریان و... بازیگران اصلی سریال بودند. علی دهکردی هم برای تست جلوی دوربین رفته است.


• بعد از پرونده نیمه‌تمام «ثارالله» محسن علی‌اکبری با همکاری دوباره شهریار بحرانی تصمیم گرفت «نامیرا» را بسازد، فیلمی که اقتباسی از کتاب «نامیرا» صادق کرمیار است.


• داود میرباقری نویسنده فیلمنامه «نامیرا» است. اما پروسه تولید این فیلم با فراز و نشیب در این ماه ها همراه بود. راوی این داستان خود نویسنده است. کرمیار برای نوشتن این اثر، از آثار تحلیلی که درباره سیدالشهدا و قیام او نوشته شده، استفاده کرده است. نامیرا در سال۱۳۸۹ در دوره سوم جایزه ادبی جلال آل‌احمد، کتاب شایسته تقدیر شناخته شده است.


• دی ماه سال گذشته علی اکبری اعلام کرد که شهریار بحرانی به خاطر خستگی از کارگردانی این فیلم انصراف داده و محمدحسین لطیفی کارگردان «نامیرا» شده است و این در حالی است که با گذشت چند ماه اعلام شده نیم تصویربرداری به پایان رسیده است.


• گفته شده برای این سریال ۱۰۰ میلیارد تومانی، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و حالا به خاطر نبود بودجه متوقف شده است!


• به گفته علی اکبری در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسام منظور، لاله اسکندری، لیلا زارع، داریوش ارجمند، جهانگیر الماسی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که تاکنون خبر و عکسی از آن منتشر نشده است.

کد خبر 866741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha