اعضای باند شرکت هرمی، ‌به بهانه استخدام جوانی را گروگان گرفتند و دست به اخاذی ۳ هزار دلاری از وی زدند اما جوان گروگان با زیرکی موفق به فرار شد.  

پرونده

همشهری آنلاین - حوادث: چند روز قبل پسری جوان که اهل کشور افغانستان است، قدم در اداره پلیس گذاشت و گفت به دام یک شرکت هرمی گرفتار شده است. وی توضیح داد: سالها قبل برای کار از افغانستان به ایران آمدم و در شهر اصفهان مشغول به کار شدم. چند روز قبل یکی از همشهریانم به من زنگ زد و گفت یک کار خوب و مناسب برایم سراغ دارد. می گفت کارگاه مبل سازی است که صاحبان کارگاه، بعد از مدتی ما را به کشورهای اروپایی می فرستند.

دوستم فریبم داد و من از اصفهان به تهران رفتم. وقتی قدم در خانه ای واقع در شمال تهران گذاشتم، تازه فهمیدم، اعضای یک شرکت هرمی پشت پرده ماجراست. سرکردگان باند نیز از همشهریانم بودند که با تهدید از من خواستند تا ۳ هزار دلار تهیه کرده و اقدام به عضو گیری کنم. وی ادامه داد: افراد زیادی مانند من فریب خورده و در آنجا زندانی بودند. گروگانگیران از گروگان ها بین ۳ تا ۱۰ هزار دلار اخاذی کرده بودند. در آنجا چند نگهبان وجود داشت که اجازه خروج به من و گروگان های دیگر را نمی دادند. من اما توانستم از غفلت نگهبانان استفاده و از آن اسارتگاه فرار کنم.

با این شکایت، ماموران به دستور بازپرس شعبه یکم دادیاری دادسرای جنایی تهران، راهی خانه مورد نظر شدند. در آنجا ۷ جوان افغان گروگان بودند که آزاد شدند اما نگهبانان و گروگانگیران دیگر که در جریان فرار یکی از گروگان ها قرار گرفته بودند، از ترس دستگیری و پیش از رسیدن پلیس فرار کرده بودند. به دنبال این حادثه، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 866785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha