استقلال خریدهای خوبی در نقل‌وانتقالات داشته ولی شاید مهم‌ترین موفقیت آبی‌ها تا اینجا حفظ بهترین بازیکن فصل گذشته‌شان یعنی روزبه چشمی بوده است

همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی

همشهری آنلاین- در میان رفت‌وآمدهای فراوان این روزها در بازار نقل‌وانتقالات لیگ برتر و در حالی که باشگاه‌ها برای جذب بازیکن از یکدیگر سبقت می‌گیرند، بدون شک یکی از موفقیت‌های شادی‌بخش استقلال را نه در بین خریدهای این تیم بلکه در میان بازیکنانی می‌توان دید که تمدید قرارداد کرده‌اند.

روزبه چشمی، کاپیتان دوم آبی‌ها و بازیکن بسیار موثر این تیم در سال‌های اخیر، در اولین روزهای نقل‌وانتقالات و در پاسخ به پیشنهاد تمدید قراردادش با قاطعیت اعلام کرد فقط در صورت تسویه شدن مطالباتی که از سال‌های گذشته‌ دارد حاضر است پای میز مذاکره بنشیند. بهترین بازیکن فصل گذشته استقلال و چهره موفق تیم‌ملی در جام‌جهانی گذشته، اگر تصمیم به جدایی می‌گرفت طبیعتا آن‌قدر مشتری بزرگ و دست‌به‌نقد در بازار داشت که مسئولان استقلال را به استرس بیاندازد. بنابراین سران تیم آبی بلافاصله رضایت این بازیکن باتجربه را جلب کردند تا او به‌زودی نهمین فصل حضورش در تیم استقلال را هم آغاز کند.

چشمی در سال۱۳۹۴، زمانی که پرویز مظلومی سرمربی آبی‌ها بود و تیم‌ها برای آغاز لیگ پانزدهم آماده می‌شدند به استقلال پیوست و طی این سال‌ها به استثنای یک فصل که به تیم ام‌صلال قطر رفت و بازگشت، همواره در ترکیب استقلال بوده است. او با توانایی بازی در دو پست دفاع میانی و هافبک دفاعی طی ۸فصل ۱۶۳بازی برای استقلالی‌ها انجام داده و حالا قرار است بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر، نهمین فصل بازی او برای آبی‌ها باشد. چشمی از ۳۰بازی فصل گذشته لیگ برتر در ۲۸بازی بازیکن اصلی آبی‌پوشان بود و فقط ۲بازی را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت از دست داد. او در تیم نکونام ۲۱بار مدافع میانی بود و ۷بار هم در پست هافبک دفاعی بازی کرد که در نهایت با میانگین نمره ۷.۳۲ در سایت متریکا بالاتر از ابوالفضل جلالی، حسین حسینی، رضاوند و بلانکو به عنوان بهترین بازیکن فصل استقلال شناخته شد. چشمی ۲گل هم زد که هر دو گل او ۳امتیازی و در مصاف با سپاهان و گل‌گهر بودند. بهترین نمایش فصل او هم مقابل همین تیم گل‌گهر بود که با نمره ۹.۰۱ یکی از معدود نمرات بالاتر از ۹ را در طول این فصل به نام خودش ثبت کرد. چشمی در رده‌بندی کلی بازیکنان لیگ هم رتبه نهم را به دست آورد و در تیم منتخب فصل گذشته قرار گرفت. با این اوصاف تمدید قرارداد او، خبر بسیار خوبی برای هواداران استقلال بود، شاید حتی خوشحال‌کننده‌تر از خرید یکی از بمب‌های پرسروصدای این تابستان.

کد خبر 866796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha