مقام‌های محلی در ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان تایید کرده‌اند که دست‌کم ۳۵ نفر در پی بارش شدید باران روز گذشته (دوشنبه) در این ولایت کشته شدند.

سیل افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ یکی از مقامات محلی در ولایت ننگرهار گفته بر اثر این رویداد طبیعی حدود ۲۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

مقام‌های محلی گفته‌اند که پنج عضو یک خانواده در میان کشته‌شدگان بودند که بر اثر ریزش سقف خانه شان در ولسوالی «سرخ‌رود» کشته شدند.

گزارش شده که در میان کشته‌شدگان و مجروحان، زنان و کودکان نیز وجود دارند.

این مقام‌ها همچنین از احتمال افزایش شمار قربانیان و مجروحان خبر داده‌اند. بیشتر قربانیان و مجروحان این رویداد به بیمارستان‌های محلی انتقال یافته و تصاویر منتشر شده پزشکانی را نشان می‌دهد که در حال رسیدگی به وضعیت زخمی ها و مصدومان این حادثه هستند.

به گفته مقام‌های محلی، بارش شدید باران، طوفان و سیل در شهر «جلال‌آباد» و چند ولسوالی دیگر این ولایت در کنار تلفات انسانی، باعث تخریب خانه‌ها و محصولات کشاورزی نیز شده است. همچنین گفته شده در برخی مناطق تجهیزات و تاسیسات شهری از جمله دکل‌/پایه‌های برق و شبکه‌های مخابراتی واژگون شده که سبب قطع شدن برق و اختلال در خدمات مخابراتی در مناطق آسیب‌دیده شده است.

در همین حال «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس از اقدام برای رسیدگی به قربانیان و نجات مردم خبر داده و گفته که به مقام‌های محلی دستور داده شده تا برای خانواده‌های آواره شده، سرپناه، غذا و دارو فراهم سازند.

به گزارش بی بی سی، سیلاب‌های شدید در ماه مه در افغانستان جان صدها نفر را گرفت و بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی را از بین برد. این درحالی‌ است که امرار معاش حدود ۸۰ درصد از جمعیت این کشور به کشاورزی وابسته است.

تغییرات آب و هوایی باعث شده که افغانستان به طور غیرمعمولی زمستان بسیار خشک و بهار و تابستان پربارشی را تجربه کند.

کد خبر 867203
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha