مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

اتاق ساعت های خاص روایتگر گذشت زمان در لحظه لحظه زندگی است و ساعت‌های مختلفی از جمله ساعت‌های انگشتری، ساعت‌های رومیزی بزرگ، ساعت‌های جیبی، ساعت‌های گردنبندی و آویز و حتی ساعت‌های جا کلیدی به نمایش گذاشته شده‌اند.

ساعت اسرار آمیز

در موزه‌ها اتاق‌هایی ویژه برای نمایش ساعت‌های خاص وجود دارد یکی از این ساعت‌ها که در این موزه‌ها به نمایش گذاشته شده، ساعت جیبی اسرار آمیزی است که دارای طراحی منحصر به فرد و زیبایی است.

این ساعت‌ به شکلی طراحی شده‌ که وقتی آویزان می‌شود، قسمت پشتی آن قابل مشاهده است و موتور ساعت که به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف قرار گرفته، دیده نمی‌شود. حرکت عقربه‌ها در این ساعت‌ به شکلی اسرارآمیز و معلق در هواست و توجه بینندگان را جلب می‌کند.

یکی دیگر از زیباترین ساعت‌های موزه، ساعتی به شکل پاراوان است که به تازگی به نمایش گذاشته شده است. این ساعت یکی از آثار باارزش خزانه‌ بوده و به عنوان نمونه‌ای از هنر و صنعت زمان قاجاریه و پهلوی شناخته می‌شود.

در این اتاق، ساعت‌های مختلفی از جمله ساعت‌های انگشتری، ساعت‌های رومیزی بزرگ، ساعت‌های جیبی، ساعت‌های گردنبندی و آویز و حتی ساعت‌های جا کلیدی به نمایش گذاشته شده‌اند. این ساعت‌ها غالباً توسط رجال سیاسی دوره پهلوی استفاده می‌شدند و هر کدام دارای تاریخچه و داستان خاص خود هستند.

کارخانه‌های سلطنتی مانند یونیورسال، رولکس، واشرون کنستانسین و پتک فیلیپه از جمله سازندگان این ساعت‌های خاص هستند. ساعت‌های این کارخانه‌ها اغلب به صورت اتوماتیک طراحی شده‌اند و با هر حرکت دست، چرخ‌دنده‌های آنها کوک می‌شوند. این ساعت‌ها بسیار گران‌قیمت بوده و در داخل آنها سنگ‌های بسیار ریزی که شبیه یاقوت‌های مصنوعی هستند، کار گذاشته شده است. این سنگ‌ها در آزمایشگاه‌ها تولید شده و در نقاطی که فلزها با یکدیگر برخورد می‌کنند، به کار رفته‌اند تا به مکانیزم ساعت زیبایی و کارایی بیشتری ببخشند.

ویدئوی این گزارش را هم ببینید.

تهیه و تدوین: مهلا داریان

کد خبر 867538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرزمین من

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha