شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا، از جمله امریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز، صبح جمعه توقف زمینی را اعلام کردند و به مشکلات ارتباطی اشاره کردند، کمتر از یک ساعت پس از اینکه مایکروسافت معضل قطع خدمات ابری خود را که بر چندین شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت تأثیر گذاشته بود، حل کرد.

بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، هنوز مشخص نیست که درخواست جلوگیری از پروازها مرتبط با قطع خدمات ابری مایکروسافت بوده است یا خیر. به غیر از امریکن و دلتا، UAL و الیجیانت ایر نیز پروازهای خود را متوقف کردند.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) به درخواست رویترز برای اظهار نظر فوری پاسخ نداد.

شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت مانند فرانتیر ایرلاینز، واحدی از گروه فرانتیر هولدینگ، الیجیانت و سان کانتری نیز قبلاً گزارش‌هایی از قطعی‌هایی که عملیاتشان را تحت تأثیر قرار داده بود، اعلام کردند. فرانتیر اواخر پنجشنبه اعلام کرد که در حال از سرگیری عملیات عادی خود است و توقف زمینی برطرف شده است.

فرانتیر قبلاً اعلام کرده بود که یک "قطع فنی بزرگ مایکروسافت" به طور موقت عملیات آن را تحت تأثیر قرار داده است، در حالی که سان کانتری گفت یک فروشنده شخص ثالث امکانات رزرو و چک‌این آن را تحت تأثیر قرار داده است، بدون ذکر نام شرکت.

پیت بودجج، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، گفت که این وزارتخانه در حال نظارت بر مشکلات لغو و تأخیر پروازها در فرانتیر است و افزود که این آژانس شرکت و سایر شرکت‌های هواپیمایی را "به تعهداتشان در برآورده کردن نیازهای مسافران" ملزم خواهد کرد.

"وب‌سایت الیجیانت به دلیل مشکل Azure مایکروسافت در حال حاضر در دسترس نیست"، الیجیانت مستقر در نوادا در بیانیه‌ای به CNN گفت. الیجیانت به درخواست رویترز برای اظهار نظر فوری پاسخ نداد.

فرانتیر پنجشنبه ۱۴۷ پرواز را لغو کرد و ۲۱۲ پرواز دیگر را به تأخیر انداخت، بر اساس داده‌های ردیابی پرواز FlightAware. ۴۵٪ از هواپیماهای الیجیانت با تأخیر مواجه شدند، در حالی که سان کانتری ۲۳٪ پروازها را به تأخیر انداخت، داده‌ها نشان دادند. شرکت‌ها جزئیاتی درباره تعداد پروازهای تحت تأثیر قرار گرفته ارائه ندادند.

مایکروسافت اعلام کرد که قطع خدمات آن در حدود ساعت ۶ بعد از ظهر ET پنجشنبه آغاز شد و بخشی از مشتریان آن مشکلاتی را با چندین سرویس Azure در منطقه مرکزی ایالات متحده تجربه کردند.

Azure یک پلتفرم محاسبات ابری است که خدماتی برای ساخت، پیاده‌سازی و مدیریت برنامه‌ها و خدمات فراهم می‌کند.

به طور جداگانه، مایکروسافت اعلام کرد که در حال بررسی مشکلی است که بر چندین برنامه و خدمات Microsoft 365 تأثیر گذاشته است.

کد خبر 867709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha