لایحه تکریم و تجلیل از مقام زن در دو کمیسیون مشترک فرهنگی و بودجه بررسی و رایگان شدن مراکز تفریحی شهرداری در هفته زن به تصویب رسید.

معاینه فنی

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز سه‌شنبه ۲ مردادماه جلسه مشترک کمیسیون برنامه‌وبودجه و فرهنگی‌ و اجتماعی با حضور محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون بودجه، نرگس معدنی‌پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، ناصر امانی، احمد صادقی و میثم مظفر اعضای کمیسیون بودجه، سید احمد علوی و علیرضا نادعلی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر، محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، مریم اردبیلی؛ مدیرکل بانوان، محمدعلی الفت‌پور؛ رئیس مرکز نوآوری و تحول اداری شهرداری تهران و سایر مدیران شهری برگزار شد.

در ابتدای جلسه، لایحه «مجوز تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران» مورد بررسی کمیسیون مشترک قرار گرفت. بر اساس نظر اعضای کمیسیون مشترک این لایحه به دلیل صدور مجوز قبلی شورای شهر به منظور تشکیل سازمان گردشگری و عدم نیاز به مجوز جدید، به تغییراتی نیاز دارد و مقرر شد شهرداری تهران در اسرع وقت نسبت به اصلاح لایحه و ارائه اساسنامه سازمان گردشگری اقدام کند. در جریان این نشست لایحه «تشکیل مرکز زنان ‌خانواده شهرداری تهران» در دستور بررسی قرار گرفت.

براساس این لایحه، شهرداری تهران پیشنهاد تغییر ساختاری اداره کل بانوان به مرکز زنان‌ و خانواده را ارائه کرده است. به گفته مدیرکل بانوان شهرداری تهران، اختیارات و ظرفیت اداره‌کل فعلی محدود بوده و با توجه به گستردگی‌های فعالیت حوزه زنان، شهرداری تهران خواستار توسعه ساختار شده است. نداشتن مرکز هزینه مستقل و عدم اتصال اداره کل بانوان به تمام واحدهای شهرداری برای اجرای رویکرد خانواده محور در پروژه‌های شهری و … موضوعاتی است که شهرداری تهران را ملزم کرده تا رویکرد ستادی حوزه زنان در شهرداری را به رویکردی اجرایی و عملیاتی تبدیل کند. این لایحه به تایید کمیسیون مشترک رسید و برای تصویب در صحن شورا به هئیت رئیسه ارسال شد.

در ادامه جلسه، لایحه «تکریم و تجلیل از مقام زن در زادروز حضرت فاطمه(س)» مورد بررسی قرار گرفت. مطابق با این لایحه مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مدت یک هفته به مناسبت بزرگداشت مقام مادر و بلیت بی‌آرتی و مترو در ۲ روز زن و دختر رایگان خواهد شد و شهرداری تهران نسبت به جبران هزینه‌ها به بخش خصوصی اقدام می‌کند. این لایحه نیز به تایید کمیسیون مشترک رسید و برای تصویب در صحن شورا به هیئت رئیسه ارسال شد.

کد خبر 867972
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha