معاون پژوهش سازمان نظام پزشکی گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک‌سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

سکته مغزی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا عزیزی معاون پژوهش سازمان نظام پزشکی و متخصص مغز و اعصاب در یک نشست خبری که در محل انجمن مغز و اعصاب ایران برگزار شد، اظهار کرد: عوامل خطرزای سکته‌های مغزی قابل کنترل هستند که هدف از برگزاری همایش روز جهانی مغز (اول مرداد) آموزش مردم برای کاهش یا حذف عوامل خطرزای هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر بیمار پارکینسونی و ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر مبتلا به ام‌اس هستند. باید ورودی این بیماری‌ها را کم کرد.

عزیزی با بیان اینکه شایع‌ترین علت مراجعات به مراکز درمانی سردرد است، گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک‌سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

مهم‌ترین اصل درباره بیماری‌های مغزی

محمود معتمدی رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب نیز با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی باید کاری کرد رسانه‌ها به صورت مستقیم درگیر شوند، گفت: بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار زیاد هستند، اما می‌توان برخی از بیماری‌ها را در طول سال بیشتر مورد اطلاع‌رسانی قرار داد.

وی افزود: سردردها، صرع و عوامل تشدیدکننده صرع‌ها، سکته‌های مغزی و عوامل خطر و زمان طلایی رسیدگی به سکته‌های مغزی و بیماری زوال عقل از جمله بیماری‌هایی است که امسال بیشتر در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

معتمدی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه همایش روز جهانی مغز با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب است که روز اول مردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب چندین پنل از جمله پنل سردردها، پنل سکته‌های مغزی و غیره را در بر دارد.

عضو هیات‌مدیره انجمن بیماری‌های مغز و اعصاب نیز در این نشست با بیان اینکه در ارتباط با بیماری‌های مغزی مهم‌ترین اصل، زمان رسیدگی بیمار مغزی است، گفت: سلامت مغز به این وابسته است که اکسیژن و مواد غذایی به آن برسد، بنابراین بسیار مهم است که بیمار بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

کد خبر 867990
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha