بسیاری از زوار اربعین با شرایط اعزام به کشور عراق در این ایام آگاهی نسبی دارند اما اطلاعات دقیق این سفر معنوی هر سال با برخی تغییرات که متناسب با امکانات و شرایط روز است همراه است. برای آگاهی بیشتر از تازه‌ترین تغییر و تحولات در این زمنیه، جدیدترین اطلاعات در این خصوص را با هم مرور می‌کنیم.

پیاده روی اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، این روزها با نزدیک شدن به ماه صفر و اربعین حسینی، شمار زیادی از عاشقان حضرت امام حسین(ع) خود را برای عزیمت به عراق و شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی آماده می‌کنند. بسیاری از زوار اربعین با شرایط اعزام به کشور عراق در این ایام آگاهی نسبی دارند اما اطلاعات دقیق این سفر معنوی هر سال با برخی تغییرات که متناسب با امکانات و شرایط روز است همراه است. برای آگاهی بیشتر از تازه‌ترین تغییر و تحولات در این زمنیه، جدیدترین اطلاعات در این خصوص را با هم مرور می‌کنیم.

  • گام اول
  • ثبت‌نام در سامانه سماح

امسال هم مطابق سال‌های گذشته متقاضیان شرکت در مراسم اربعین ۱۴۰۳ باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. این اقدام برای ساماندهی و پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل‌ونقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین، ضروری است.

  • شرایط ثبت‌نام
  • داشتن ۶ ماه اعتبار گذرنامه

یکی از شروط اصلی ثبت‌نام، داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است بنابراین در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

  • الزامات
  • ثبت‌نام گروهی برای عزیمت گروهی

امسال آن گروه از زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند حتماً به صورت گروهی ثبت‌نام کنند؛ ثبت‌نام گروهی در اطلاع‌رسانی هم‌گروهی‌ها، امور گمشدگان و غیره بسیار مؤثر خواهد بود.

  • آگاهی از شرایط و تعهدات بیمه اربعین

زائران اربعین امسال باید از شرایط و تعهدات بیمه اربعین که در رسید ثبت‌نام درج می‌شود آگاهی کامل حاصل کنند.

  • توجه به توصیه‌های کنسولی و امنیتی

علاوه بر این دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی، آموزش ها و غیره مطالعه و مورد توجه جدی قرار گیرد.

  • ثبت دقیق شماره تلفن همه زائران

ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع‌رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم‌گروهی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

  • اقدامات مهم پس از ثبت‌نام

چاپ کارت شناسایی و بارکد فراموش نشود

پس از اتمام ثبت‌نام، کارت شناسایی چاپ شود و در طول سفر همراه زائرین به خصوص افراد مسن و کودکان باشد. همچنین بارکد (QRcod) تولید شده به تعداد نیاز چاپ و به وسایل همراه چسبانده شود، کارت شناسایی همراه زائرین و بارکد الصاق شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راه گشا خواهد بود.

  • زمان و مکان سفر را فراموش نکنید

مرز خروجی و تاریخ خروج همان است که ثبت کردید

با توجه به اینکه برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین براساس اطلاعات ثبت شده متقاضیان اعم از مرز خروجی، تاریخ خروج از مرز و سایر اطلاعات ثبت شده است، زائران باید ضمن دقت در ثبت اطلاعات، براساس همان اطلاعات ثبتی برنامه ریزی و اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

کد خبر 868056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha