در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری ونزوئلا، حامیان «مادورو»، رئیس جمهور فعلی این کشور با اعتماد به نفس بیشتری امیدوار به ادامه کار مادورو در دوره ریاست جمهوری آینده هستند.

مادورو

همشهری آنلاین: در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری ونزوئلا، حامیان «مادورو»، رئیس جمهور فعلی این کشور با اعتماد به نفس بیشتری امیدوار به ادامه کار مادورو در دوره ریاست جمهوری آینده هستند. آن گونه که روزنامه اسپانیایی زبان «ال پایس»، گزارش‌ داده است، کمپین انتخاباتی مادورو به ‌رغم مشکلات و چالش‌های اقتصادی که ونزوئلا با آن مواجه است، اما موقعیت به نسبت مساعدی در افکارعمومی در مقایسه با دیگر رقبای خود دارد. در هفته‌های اخیر منتهی به انتخابات نیز، دولت ونزوئلا به ریاست نیکولاس مادورو از تاکتیک‌های مختلفی برای جلب حمایت افکار عمومی استفاده کرده‌اند. آن‌ها به شدت بر روی دستاوردهای گذشته و برنامه‌های آینده خود توجه دارند تا نشان دهند که می‌توانند کشور را از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کنونی بیرون بیاورند.

در عین حال مخالفان دولت مادورو به طور مداوم به موضوعات اجتماعی و اقتصادی از جمله تورم، بیکاری، و نابرابری‌های اجتماعی اشاره می‌کنند و این مشکلات را به عنوان نتایج مستقیم سیاست‌های موجود توصیف کرده و می‌کوشند تا اعتماد عمومی را به خود جلب کنند. در عین حال، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده سیاسی و اقتصادی این کشور داشته باشد و ممکن است به تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های داخلی و بین‌المللی در منطقه آمریکای لاتین منجر شود.

نامزدهای اصلی انتخاباتی: نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور کنونی و نماینده حزب «چویسمو» / «هنری فالکون»،‌ نامزد اپوزیسیون و رئیس‌جمهور پیشین ایالت کوباسو در ونزوئلا / «ماریا کورینا ماچادو»، از دیگر نامزدهای اصلی اپوزیسیون / «خاویر برتور»، نامزد مستقل و یکی از چهره‌های جدید در سیاست ونزوئلا

نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها: پیشتاز بودن «نیکولاس مادورو» با پایگاه حمایتی گسترده

مسائل کلیدی انتخابات: بحران اقتصادی، نارضایتی اجتماعی و مسائل مربوط به عدم شفافیت در انتخابات

نرخ مشارکت در انتخابات‌های اخیر ونزوئلا:

۴۲درصد: انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای محلی ۲۰۲۱

۳۱درصد: انتخابات شورای ملی (پارلمان) ۲۰۲۰

۴۶درصد: انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸

کد خبر 868094
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha