در این سامانه گوشت و مرغ تنظیم‌بازاری که مشمول یارانه دولتی هستند، حدودا نصف قیمت بازار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که تأثیر بسزایی در تعدیل قیمت‌ها دارد.

مهدی بابایی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی؛ نایب‌رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر در روزنامه همشهری نوشت، طرح فروش آنلاین کالاهای اساسی در بستر سامانه شهرزاد که به‌همت شهرداری تهران و با مساعدت دولت از مدتی پیش در تهران آغاز شده، طرح بسیار مثبت و ارزشمندی است و می‌توان از چند جهت به آن پرداخت. آنچه به‌نظر من می‌تواند مهم‌تر از سایر موضوعات باشد، تعدیل قیمت گوشت، مرغ و سایر کالاهای اساسی است.

در این سامانه گوشت و مرغ تنظیم‌بازاری که مشمول یارانه دولتی هستند، حدودا نصف قیمت بازار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که تأثیر بسزایی در تعدیل قیمت‌ها دارد. یک نتیجه دیگرش هم توزیع دقیق کالا و کوتاه‌شدن دست دلالان و مافیای این بازار است؛ پس به نوعی اجرای این طرح از فساد در این حوزه جلوگیری می‌کند. مدیریت سفرهای شهری از دیگر تاثیرات این طرح است؛ با اجرای این طرح و ارسال آنلاین محصولات تنظیم‌بازاری به خانه یا محل کار شهروندان، از سفرهای غیرضروری پیشگیری می‌شود.

یک موضوع دیگر که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته، جمع‌شدن و حذف صف‌های طولانی برای خرید گوشت و مرغ تنظیم‌بازاری در میادین میوه و تره‌بار است. این صف‌ها که در گذشته تشکیل می‌شد، تصویر نازیبایی از شهر به نمایش می‌گذاشت و نارضایتی شهروندان را به‌دنبال داشت. امیدواریم با اجرای این طرح صف‌ها کلا برچیده شود. با خرید آنلاین دیگر نیاز به حضور شهروندان در فروشگاه‌های شهروند و بازارهای میوه و تره‌بار نیست.

در حال حاضر این طرح به‌صورت پایلوت در تهران در حال اجراست و درصورت موفقیت به سایر شهرها هم تسری خواهد یافت. همانطور که آقای دکتر زاکانی هم تأکید دارند، شهرداری تهران حاضر است این نرم‌افزار را رایگان در اختیار شهرهای دیگر بگذارد و ما امیدواریم این اتفاق زودتر رخ دهد. البته تأکید می‌کنم همه این موضوعات و مزایا در گرو اجرای درست این طرح است. پس اجرای صحیح و اصولی طرح شرط اصلی موفقیت طرح و در نتیجه رضایت شهروندان است.

این طرح در مراحل اولیه اجرا قرار دارد و ممکن است خلأهایی نیز داشته باشد. امیدواریم در زمینه نرم‌افزار و هوشمندسازی اگر خلأ و مشکلی هست، به سرعت رفع شود تا شاهد رضایتمندی شهروندان از اجرای آن باشیم. خوشبختانه اطلاع‌رسانی این طرح در سطح شهر در حال حاضر کافی است ولی در مرحله بعدی بهتر است اطلاع‌رسانی قوی‌تری برای جذب مخاطب حداکثری انجام شود.

کد خبر 868175
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha