دوچرخه‌های شهری را باید قدیمی‌ترین نوع دوچرخه‌ها دانست؛ هرقدر تکنولوژی پیشرفت کرده و شناخت تولیدکنندگان از بازار و سلیقه جامعه بیشتر شده است، شاهد تغییرات مثبتی در ساخت این وسیله بوده‌ایم.

دوچرخه سواري در سرخه حصار

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آخرین تحولات این وسایل شاهد ساخت و تولید دوچرخه برقی نیز بوده‌ایم که امروزه طرفداران زیادی دارد و روزبه‌روز به خریداران آن اضافه می‌شود. دوچرخه‌های شهری می‌توانند دارای دنده یا بدون دنده باشند یا اینکه یک دنده اتوماتیک داخل توپی عقبشان قرار گرفته باشد. از آنجا که راحتی دوچرخه‌سوار در مسیرهای شهری اهمیت زیادی دارد، سازندگان روی دنده دوچرخه تمرکز بیشتری داشته‌اند.

دوچرخه‌های شهری برای حمل‌ونقل و عبور و مرورهای روزانه و مسافت‌های کوتاه داخل شهر طراحی شده‌اند و افراد برای زندگی سالم‌تر از آن استفاده می‌کنند. طراحی آنها به‌صورتی است که کمتر به نگهداری و تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. همچنین این دوچرخه‌ها به‌راحتی کنترل می‌شوند و معمولا به درد سواری در جاده‌های آسفالت می‌خورند. درواقع دوچرخه‌های شهری برای استفاده از مسیرهای صاف و هموار طراحی شده‌اند.

دوچرخه‌های شهری برای کسانی که به‌دنبال راهی سبزتر و همسوتر با محیط‌زیست برای رفت‌وآمد می‌گردند، مناسب است. دوچرخه‌های شهری نسبت به دیگر انواع دوچرخه محکم، ایمن، سبک و راحت‌تر هستند.

چه کسانی از دوچرخه شهری استفاده ‌کنند؟

اگر در یک محیط شهری زندگی می‌کنید و می‌خواهید بدون استرس و خستگی رفت‌وآمد کنید، بهترین گزینه برای استفاده از دوچرخه شهری هستید. درواقع استفاده از این دوچرخه به کسانی توصیه می‌شود که برایشان رسیدن بدون دردسر به مقصد از بیشترین سطح اهمیت برخوردار است و دوچرخه‌سواری را یک امر رقابتی نمی‌دانند.

استفاده از دوچرخه شهری علاوه بر اینکه برای سلامتی ما مفید است تأثیری مستقیم روی محیط‌زیست دارد. دوچرخه‌سواری یک رفت‌وآمد بدون آلودگی است یعنی باعث می‌شود تولید گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا کند، ترافیک کم شود و وسایل حمل‌ونقل موتوری کمتری وارد خیابان‌ها شوند. براساس تحقیقات دانشگاه آکسفورد جایگزین کردن دوچرخه به‌جای ماشین می‌تواند آلودگی را تا ۶۷ درصد کاهش دهد. درواقع اگر بسیاری از مردم برای رفت‌وآمدهای خود به‌صورت روزانه از دوچرخه استفاده کنند، دیگر شاهد هیچگونه آلودگی در شهرها نخواهیم بود.

خرید دوچرخه شهری رفت‌وآمد شما را در طول روز سهولت می‌بخشد، به محیط‌زیست کمک شایانی می‌کند و نوعی ورزش هم محسوب می‌شود که می‌تواند برای افراد در گروه‌های سنی مختلف مفید باشد. دوچرخه را می‌توان یک وسیله نقلیه سالم دانست، بنابراین اگر در فکر خرید یک دوچرخه‌شهری هستید، تردیدهایتان را کنار بگذارید و برای خرید اقدام کنید.

اگر با برخی مشکلات جسمی و سلامتی روبه‌رو هستید، قبل از اینکه دوچرخه شهری خود را بخرید، با دکترتان مشورت کنید که آیا امکان دوچرخه‌سواری دارید یا نه. همچنین اگر محیط شهرتان دارای تپه‌های شیب‌دار است، بهتر است به جای دوچرخه شهری نوع دیگری از دوچرخه را انتخاب کنید. مثلا دوچرخه‌های هیبریدی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

چه دوچرخه‌ ای برای کودکان و نوجوانان مناسب است؟ | این دوچرخه‌ ها را بخرید

مدل‌ها و برندهای دوچرخه شهری

در ادامه ۳ نمونه از محبوب‌ترین مدل‌های دوچرخه شهری را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوچرخه شهری کنوندل مدل رویال سایز ۲۴

این دوچرخه برای استفاده در مسیرهای صاف و هموار طراحی شده است و طراحی آن به‌صورتی است که اجازه نمی‌دهد دوچرخه‌سوار در مسیرهای داخل شهر خسته شود. این دوچرخه بدنه آلومینیومی دارد و به‌همین دلیل هم سبک است. از دیگر ویژگی‌های دوچرخه کنوندل مدل رویال باید به ترمز ویبریک، ۲۱ دنده، زنجیرهایی با قاب محافظ و… اشاره کرد. کنوندل با بیش از ۵۰ سال سابقه در تولید و ساخت دوچرخه از برندهای برتر جهانی محسوب می‌شود.

دوچرخه شهری ویوا مدل ۷۰۰c سایز ۲۸

این دوچرخه پرفروش و باکیفیت از سال ۱۹۹۲ تولید و وارد بازار شده است. این دوچرخه جنس‌فریم آلومینیومی دارد. نوع ترمز آن هیدرولیک دیسکی است و از آنجا که این دوچرخه کمک فنرهای جلو زین دارد، سواری با آن بسیار راحت است. این دوچرخه در اصل برقی است، اما به راحتی می‌توان آن را از حالت برقی به دستی و یا سرعتی تبدیل کرد. حداکثر سرعتی که می‌توانید با این مدل از دوچرخه ویوا بروید ۶۰ کیلومتر برساعت است.

دوچرخه ولوپرو مدل ولو پرو VP۱۰۰۰۰ سایز ۲۶

این دوچرخه به‌طورکلی برای مسیرهای کوهستانی ساخته شده است، اما از آن به‌عنوان دوچرخه شهری نیز استفاده می‌کنند. جنس فریم این دوچرخه آلومینیوم و ۲۱ دنده است که به راحتی می‌توانید سرعت‌تان را تنظیم کنید. قابلیت‌های دوچرخه ولوپرو مدل ولو پرو آنقدر زیاد است که توانسته در مدت کوتاهی به یکی از مدل‌های محبوب دوچرخه برقی تبدیل شود.

کد خبر 868214
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha