یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
۱ نفر

«بنز ایرانی» مستندی هشتاد دقیقه‌ای است که به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا استادی ساخته می‌شود.

مستند بنز

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم «بنز ایرانی» روایت‌گر سرنوشت اتوموبیل‌ بنز در ایران است. تاثیر تحریم‌ها بر صنعت خودرو نیز بخش دیگری از صحبت‌های نعمت زاده در این مستند است. چرایی عدم حضور برندهای مطرح خودرو در بازار ایران و همچنین مشاهده‌های نعمت زاده از شرکت‌های آلمانی نیز از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این مستند بلند است.

۸۰ دقیقه روایت «بنز ایرانی»

پژوهش و تحقیق درباره این اثر از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و محدوه زمانی هفتاد ساله‌ای را شامل می‌شود.در این بازده زمانی رخدادها و اتفاق‌هایی که به نوعی خودرو بنز در آن نقش و حضور داشته روایت می‌شود؛ از ورود اولین خودروهای بنز به ایران توسط خانواده سودآور تا تصمیم محمدرضا پهلوی برای خرید سهام کارخانه بنز و در ادامه تلاش‌های صورت گرفته برای تولید خودرو بنز در ایران که هر یک به دلایلی نافرجام باقی می‌ماند.

این مستند در شهرهای: تهران، کرج، تبریز، ورامین، مشهد، خرمشهر، اصفهان و... مقابل دوربین می‌رود و شخصیت‌های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی مختلفی در مقابل دوربین آن حضور دارند.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم به واسطه مسئولیت‌های متعدد در حوزه صنعت و آشنایی با خودروسازهای آلمانی در این اثر مقابل دوربین آمده و نکاتی را از رابطه و تعامل خودروسازهای ایرانی با شرکت های آلمانی از جمله شرکت خودروسازی بنز بیان کرده است.

۸۰ دقیقه روایت «بنز ایرانی»

اولین نمایش عمومی این فیلم هشتاد دقیقه‌ای در هجدهمین جشنواره فیلم سینما حقیقت در آذرماه سال ۱۴۰۳ خواهد بود. رضا استادی چهار فیلم کوتاه را در کارنامه کاری خود دارد. فیلم نیمه بلند «اخطار پنج روزه»‌ و کتاب «پرونده مختارنامه» از آخرین فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.

در ساخت فیلم بنز ایرانی این عوامل حضور دارند: مشاور کارگردان: سیاوش سرمدی، مدیر تولید: امیر استادی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حمیده جهانگیر، مدیر تصویربرداری: مهدی حیدری و تدوین‌گر:‌ مازیار کبیری.

کد خبر 868223
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha