وزرای دولت سیزدهم گزارشی از عملکرد خود در حوزه های تخصصی در راستای پیشرفت و رشد کشور ارائه کردند.

هيات دولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جزئیات گزارش وزرای دولت سیزدهم در آخرین جلسه هیات دولت به شرح زیر است:

رشد ۴ درصدی اقتصاد بدون نفت محقق شد

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات دولت با ارائه گزارش از عملکرد سه ساله حوزه تحت مدیریت خود اظهار کرد: رشد غیر نفتی کشور به ۵.۷ درصد در سال گذشته رسید و در همه این سه سال گذشته بالای پنج درصد بوده است.

وی افزود رشد گروه صنعت در دهه گذشته منهای ۲.۳ درصد بود، اما در سه سال گذشته ۶.۹ درصد و از رشد منفی به رشد بالای مثبت رسیده است.

منظور گفت: رشد گروه خدمات از ۴.۲ درصد به ۵.۴ درصد افزایش یافته است.

۸۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت سیزدهم کار بسیار بزرگی که انجام شده، اتصال هشت‌هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت است که طبق آمار اکنون ۹۸.۵ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و اثر آن را در چهار دوره انتخابات دیدیم.

وی اظهار کرد: در حوزه ارتباطات ثابت جزو کشورهای ته فهرست بودیم. کاری که برای حل این مساله انجام دادیم پروژه فیبر نوری بود که در این دولت کلید خورد. این پروژه ملی در ۶۰۰ شهر آغاز شده و در ۳۰۰ شهر به پایان رسیده است. در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ سایت نسل پنجم اینترنت در کشور وجود داشت که اکنون به ۲ هزار سایت ارتقا پیدا کرده است.

۲۸۳ لایحه در طول سه سال دولت سیزدهم به مجلس ارائه شد

سید محمود حسینی‌پور، سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم در چهار سال ۲۲۰ فقره لایحه داشتیم و در سه سال گذشته ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

وی در جلسه هیات دولت گزارشی از عملکرد معاونت متبوعش پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت برای پیشرفت امور، تعامل با مجلس شورای اسلامی است، گفت: در طول این سه سال تعامل سازنده و کارشناسانه با مجلس در حوزه تقنین و نظارت با حفظ اصول حاکم بر استقلال قوا انجام شد.

در دولت سیزدهم به طور میانگین ۲۶ درصد حقوق معلمان افزایش یافته است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم بحران مدیریت کمبود که از سوی دولت قبل ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده بود را به خوبی مدیریت کرد، گفت: امسال بیش از ۱۰۵ هزار معلم جذب می‌شوند.

وی با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم کاهش فاصله سند تحول بنیادین با صحنه بود، اظهار داشت: نقشه راه این سند بعد از ۱۲ سال و بیش از ۱۰ بار تاکید رهبر معظم انقلاب توسط رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد.

بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان و خانواده در دولت سیزدهم تدوین و اجرایی شد

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان طی فعالیت دولت سیزدهم تدوین و برخی قوانین اصلاح و اجرایی شد.

آیین‌نامه اعطای سرپرستی اصلاح شد/ ۱۳هزار میلیارد تومان جریمه وصولی در تعزیرات

امین‌حسین رحیمی ، وزیر دادگستری با اشاره به افزایش جرایم دریافتی در پرونده‌های تعزیرات حکومتی گفت: در دولت سیزدهم میزان جریمه‌های وصول شده ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است و در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود، افزایش قابل توجه دارد و حاکی از بازدارندگی در تکرار تخلفات است.

۷ هزار و ۴۰۰ مصوبه دولت سیزدهم در سفرهای استانی/ ۶۰ درصد مصوبات اجرا شد

محسن منصوری، معاون اجرایی دولت سیزدهم از برقراری حدود ۶ میلیون تماس مردمی با مرکز ارتباطات ریاست جمهوری خبر داد.

۳۳۰ دستاورد دانشی و فناورانه در حوزه هسته ای دولت سیزدهم داشتیم

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی: با بیان اینکه ۳۳۰ دستاورد دانشی و فناورانه در حوزه هسته ای دولت سیزدهم داشتیم، گفت: در بحث درگاه ملی مجوزها سازمان انرژی اتمی همواره ردیف اول بوده و توانسته این افتخار را داشته باشد تا افتخاری بی‌منت را برای مردم عزیز کشورمان داشته باشد.

تعداد مودیان جدید مالیاتی به ۱۲.۵ میلیون نفر رسید

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه مالیات ستانی، شناسایی مودیان بی‌سابقه بود تعداد مودیان مالیاتی از ۵.۵ میلیون نفر در دولت گذشته به ۱۲.۵ میلیون در سال ۱۴۰۲ رسید.

اقدام بی‌سابقه دولت سیزدهم د برای اجرای نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدام دولت سیزدهم در الحاق ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شهری و روستایی به‌منظور اجرای نهضت ملی مسکن، بی سابقه بود.

صادرات محصولات نظامی ۳ برابر شد

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح گفت: در میزان تولید تسلیحات، تجهیزات و سامانه های دفاعی و ارایه خدمات به نیروهای مسلح رشد ۲.۵ برابری و در صادرات محصولات و خدمات نظامی رشد ۳ برابری داشته‌ایم.

زیرساخت‌های امنیتی در دولت سیزدهم گسترش یافت | داعشی های سرگردان گسیل شده به ایران را دستگیر کردیم

سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات گفت: با توجه به پیشرفت فناورانه و گسترده اطلاعاتی و امنیتی در دنیا با یک بودجه ۱۰ برابری زیرساختی و با پیگیری رئیس جمهور شهید و مجلس و قانون بودجه توانستیم زیرساخت های امنیتی را گسترش دهیم و با رژیم صهیونیستی به خوبی مقابله کنیم.

صنعت مونتاژ به صنعت دانش بنیان حرکت کردیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۱۵ درصدی ارزش صادرات صنعتی و رشد ۵۶ درصدی ارزش تجارت خارجی کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: نظام مسائل صنعت تدوین شده که به‌زودی منتشر خواهد شد که در آن تحلیل راهبردی از صنعت ارائه شده است.

۷۵۰ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده کشور افزوده شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت سیزدهم ۷۵۰ هزار هکتار به مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست کشور اضافه شد.

ایران به شریک راهبردی بریکس تبدیل شده است

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: مجموعه بریکس بزرگترین سازوکار تجاری خارج از چهارچوب یک جانبه گرایی به حساب می‌آید و امروز ایران به شریک راهبردی تصمیم‌گیری در کنار سایر اعضای بریکس تبدیل شده است.

تعرفه پرستاری بعد از ۱۵ سال تاخیر مناسب سازی شد

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچکدام از پروژه‌های بهداشت و سلامت نمایشی افتتاح نشد، گفت: تا پایان امسال ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید آماده افتتاح داریم.

فروش دانش‌بنیان‌ها در دولت سیزدهم ۲۲۵ درصد افزایش یافت

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مورد دستاوردهای این معاونت در دولت سیزدهم گفت: فروش شرکت‌های دانش‌بنیان با ۲۲۵ درصد افزایش به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید، همچنین صادرات محصولات این شرکت‌ها از ۲۹۶ میلیون دلار در پایان سال ۱۳۹۹ به دو هزار و ۵۲۰ میلیون دلار در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان به صندوق عتف

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت نیازمحورکردن پژوهش‌ها اظهار داشت: سامانه نظام ایده‌هاو نیازها در این دوره راه‌اندازی شد تا پژوهش‌ها بر اساس نیازهای کشور انجام شود، همچنین صندوق عالی عتف تشکیل و برای اولین بار طی سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافت.

در دولت مردمی بودجه حوزه فرهنگ ۲۰ برابر شد

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بودجه حوزه فرهنگی در سه سال دولت مردمی ۲۰ برابر شد، گفت: بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی این حوزه در سال ۱۴۰۰ را به ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رساندیم.

کاهش ۱.۹ درصدی نرخ بیکاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده نرخ بیکاری در دولت سیزدهم ۱.۹ درصد کاهش یافته و به ۷.۷ رصد رسیده که رکورد تاریخی در کشور است.

۲۰۰ پرونده بین المللی در دولت سیزدهم مدیریت شد

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: با دسته بندی پرونده‌های بین المللی ایران ۷۰ پرونده در دولت سیزدهم احیا و بیش از ۲۰۰ پرونده بین المللی هم در این دوره مدیریت شد.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد. قرار است حکم رئیس جمهور هفتم مرداد ماه در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به وی تنفیذ شود. آیین تحلیف رئیس جمهور نیز نهم مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌ها را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمتهای علمی و اجرائی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس تسلیم کند.

تا زمان تشکیل کابینه دولت چهاردهم، رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت با حضور وزرای فعلی جلسات هیات وزیران را ادامه خواهد داد.

کد خبر 868391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    از نابودی بورس هم گزارش ارائه دادند؟