شهردار تهران گفت در حاشیه بازدید نمایندگان مجلس از پروژه های شهری گفت: اکنون ۳۵۰۰ اتوبوس در تهران داریم که از این تعداد ۲۷۵۵ اتوبوس داخلی و ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی است.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی افزود: وقتی تهران را ۳۴ ماه پیش تحویل گرفتیم، ۱۸۷۰ اتوبوس وجود داشت که از این تعداد فقط ۸۶۰ اتوبوس فعال بود. مابقی غیر فعال و در تعمیرگاه بودند. اکنون ۳۵۰۰ اتوبوس داریم که نسبت به گذشته ۳ برابر شده است.

او افزود: ما ۵۲۵۰ اتوبوس خریداری کردیم که ۲۷۵۵ عدد از این اتوبوس ها داخلی و ۲۵۰۰ عدد خارجی است. یعنی ۳۲۵۵ اتوبوس خریداری کردیم و ۵۰۰ اتوبوس به ما ندادند و گفتند نمی توان داخل کشور تامین کرد و شد ۲۷۵۵ اتوبوس.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ اتوبوس هم از خارج خریداری شد افزود: ۳۰۰۰ تا از این اتوبوس ها برقی است و ۵۰۰ اتوبوس داخلی و ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی برقی است. همچنین ۱۰ هزار ون از خارج خریداری شد که برقی هستند. البه در گذشته ۶۵۰ ون خریداری کرده بودیم که دیزل بودند اما ادر این دوره لزومی به خرید خودروی دیزلی نیست و می خواهیم به سمت ون های برقی برویم.

او با اشاره به اینکه ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی هم خریداری شده است افزود: اتوبوس ها، ون ها و تاکسی ها شرکت سهامی عام می شوند و راننده ها در آنها شریک بوده و مشارکت می کنند و بعد هم وارد بورس می شوند. در واقع با این سیستم تجهیزات به دست مردم می رسند و ما خدمات دریافت می کنیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه ۲۷۵۰۰ خودرو تعهد دولت است گفت: پیش بینی شده بود که ۱۱ خودروساز به ما تاکسی بدهند که تاکسی هایشان کرایه ای است. ظرف ۴ ماه آینده مجموعه این اتوبوس، تاکسی و ون ها وارد تهران می شوند. سپس خط در تهران شکل می گیرد.

کد خبر 868455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha