لاپورتا می‌خواهد مانند دوران اول ریاستش در بارسلونا باز هم تیم ملی اسپانیا را با این تیم یکی کند.

دنی اولمو

به گزارش همشهری‌آنلاین، درحالی‌که رئال‌مادرید روزبه‌روز غیراسپانیایی‌تر و البته فرانسوی و برزیلی‌تر می‌شود و در این تابستان ناچو، خوسلو و سبایوس را هم از دست داده، بارسلونا که متعلق به ایالت جدایی‌طلب کاتالونیاست، روزبه‌روز اسپانیایی‌تر می‌شود. طبیعی این بود که عکس این روند اتفاق می‌افتاد. این درست است که سرخی روبرتو پس از ۱۸سال از بارسا جدا شده و مارکوس آلونسو هم دیگر جایی در این تیم ندارد اما لاپورتا می‌خواهد باز هم تیم ملی اسپانیا را با بارسلونا یکی کند. در دوران اول ریاست لاپورتا که بهترین بارسلونای تاریخ شکل گرفت، این باشگاه تامین‌کننده اصلی تیم ملی اسپانیا و از عوامل ۲قهرمانی یورو و یک جام‌جهانی این تیم بود. حالا احتمالا عکس آن روند اتفاق خواهد افتاد؛ رئیس باشگاه کاتالونی می‌خواهد علاوه بر بازیکنان زیادی که در ترکیب لاروخا دارد، بقیه ملی‌پوشان را هم بارسایی کند. تیم ملی اسپانیا بار دیگر شبیه تیم ملی کاتالونیا خواهد شد.

تیم ملی بارسلونا

بند ۶۰میلیون یورویی فسخ قرارداد دنی اولمو دیشب به پایان رسید و حالا لاپورتا برای جذب برنده جایزه کفش طلای یورو باید با لایپزیش به توافق برسد. البته اولویت او جذب نیکو ویلیامز است، دوست صمیمی یامال. از طرفی، مدیران باشگاه بار دیگر شرایط زوبیمندی، هافبک دفاعی رئال‌سوسیداد و ذخیره رودری در تیم ملی را پرسیده‌اند. بارسا غیراز این ملی‌پوشانی که می‌خواهد به تیم اضافه کند، بازیکنانی مثل پدری، یامال، فران تورس و... را در یورو۲۰۲۴در ترکیب لاروخا داشت. گاوی و الخاندرو بالده هم اگر مصدوم نبودند، در ترکیب اسپانیا فیکس می‌شدند. کوبارسی هم لحظه آخر از تیم ملی خط خورد اما او یکی از بازیکنان اصلی تیم المپیک اسپانیا در پاریس خواهد بود.

تعصب باسکی

بند فسخ قرارداد نیکو ویلیامز ۵۸میلیون یورو است. وینگر راست تیم ملی که در یورو۲۰۲۴ درخشید، رابطه‌ای عالی با یامال دارد و شاید سر همین راضی به پوشیدن پیراهن بارسا شود. او تابستان گذشته می‌توانست رایگان جدا شود اما در بیلبائو ماند تا وفاداری‌اش را اثبات کند. اتلتیک‌بیلبائو معمولا از بازیکنان متولد ایالت جدایی‌طلب باسک استفاده می‌کند و تعصب بازیکنان و باشگاه این منطقه به یکدیگر دوطرفه است. بارسا آماده پرداخت بند فسخ قرارداد است اما هنوز رضایت رسمی نیکو را نگرفته. درحالی‌که خوان لاپورتا از توانایی مالی باشگاه برای خرید نیکو دم زده ولی هواداران می‌دانند که این ممکن است یک بلوف باشد و برای همین آنها اقدام به جمع‌آوری کمک مالی و گلریزان کرده‌اند. باشگاه بارسلونا یک باشگاه مردمی و متکی بر کمک مالی هواداران است. مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر باعث شده هواداران بیش از پیش دست به جیب شوند و برای همین است که این باشگاه بیشترین فروش پیراهن و محصولات را بین همه باشگاه‌های بزرگ اروپایی دارد. هواداران دلشان برای تیم می‌سوزد وگرنه چند نفر حاضر بودند پیراهن لواندوفسکی یا فران تورس را بخرند؟

دنی اولمو

او محصول لاماسیا و آکادمی بارسلوناست اما در لایپزیش رشد کرده. دنی در هر دو یوروی اخیر حاضر بوده و نقش ذخیره‌ای مطمئن یا بازیکن ثابت قابل‌اعتنایی را داشته. تا دیشب رقم فسخ قرارداد اولمو که ۶۰میلیون یورو بود فعال نشد اما غیراز بارسلونا باشگاه‌های بزرگ دیگری نظیر بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی (دیروز تکذیب شد)، منچستریونایتد و لیورپول هم خواهان او هستند. البته همه این پیشنهادها در حد حرف است. حتی خود بارسا هم اگر موفق به جذب نیکو نشود، سراغ اولمو خواهد رفت. دنی اولمو زمانی هم گزینه خرید رئال برای اسپانیایی‌تر شدن این باشگاه بود. این بازیکن بارسلونا را در اولویت قرار داده و با لایپزیش به توافق رسیده تا درصورت رسیدن پیشنهاد مناسب، اجازه جدایی او را بدهد. بارسا نمی‌خواهد بند فسخ قرارداد را بپردازد و قصد دارد با باشگاه آلمانی چانه بزند.

فروش‌ها

اگر بارسا بخواهد اولمو یا نیکو یا هر دو را جذب کند، باید چند بازیکن بفروشد. تازه باشگاه بدش نمی‌آید یک ملی‌پوش دیگر را به نام مرینو بگیرد؛ همان بازیکنی که در بازی با آلمان گل صعود تیم به فینال را زد. اتلتیکو هم این بازیکن را مثل لونورماند می‌خواهد. اگر نیکو، اولمو یا مورینیو یا هر سه بیایند، بازیکنان زیادی از تیم جدا می‌شوند.
لاپورتا خیلی دوست دارد از شر حقوق نجومی فرنکی دی‌یونگ و لواندوفسکی رها شود. لوا که به هیچ‌وجه حاضر به چشم‌پوشی از حقوق و بازی در لیگ قهرمانان نیست و دوست ندارد به عربستان برود، سالانه ۳۳.۵میلیون یورو حقوق می‌گیرد.

دی‌یونگ با ۳۷.۵میلیون دستمزد در سال، بالاتر از لواندوفسکی گران‌ترین بازیکن شاغل در لالیگاست. لاپورتا در ۲سال اخیر تلاش زیادی کرد تا دی‌یونگ را برای انتقال به منچستریونایتد راضی کند اما موفق نشد. حالا باز هم شایعه انتقال احتمالی این بازیکن هلندی به منچستر و کار کردن دوباره زیرنظر تن‌هاخ قوت گرفته است.

منابع انگلیسی ادعا می‌کنند که اگر بارسلونا نیکو ویلیامز را به خدمت بگیرد، رافینیا آماده بازگشت به لیگ برتر خواهد بود. بارسا او را به قیمت ۵۰میلیون یورو خواهد فروخت. این وینگر برزیلی که هزینه زیادی روی دست بارسا گذاشته بود، ‌هرگز موفق نشد در ترکیب تیم بدرخشد.

فعلا تابستان بارسلونا در نقل‌وانتقالات بدین شکل سپری شده است؛ فروش شادی ریاض به کریستال پالاس با ۹تا ۱۰میلیون یورو، فروش مارک گویو به چلسی (به‌سویا قرض داده خواهد شد) با ۶میلیون، قطعی کردن انتقال قرضی استانیس پدرولا با سامپدوریا با ۳میلیون، پایان قرارداد مارکوس آلونسو و سرخی روبرتو. اما اینها برای خریدهای جدید کافی نیست.

یوونتوس و وستهم به تودیبو علاقه‌مند هستند. نیس ۳۵میلیون درخواست کرده که ۲۰درصد از مبلغ فروش او سهم بارسلونا خواهد بود. اگر این رقم قطعی شود، بارسا ۷میلیون یورو به دست‌ خواهد آورد.

آرائوخو همچنان از تمدید قرارداد سر باز می‌زند. شاید اگر مشتری دست به نقد بزرگی پیدا شود، او هم به فروش برسد.

کد خبر 868500
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha