معترضان به جنگ غزه در برابر هتل محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، معترضان به جنگ غزه در برابر هتل محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن تجمع کرده و او را "جنایتکار" نامیدند.

گروه ضد جنگ "صورتی پوشان" در جریان این تجمع مقابل اقامتگاه نتانیاهو و همچنین بر روی پله‌ های ساختمان کنگره آمریکا علیه وی دست به اعتراض زد. این گروه خواهان دستگیری نخست وزیر اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شد.

به گفته شبکه ان بی سی، پیش بینی می شود هزاران نفر برای تظاهرات چهارشنبه به واشنگتن بروند.

رسانه ها دیروز خبر داده بودند که فعالان مخالف جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت واشنگتن از تل آویو، چهارشنبه (۳ مرداد) و همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به آمریکا، تظاهراتی را در برابر ساختمان کنگره برگزار می کنند.

پلیس واشنگتن پیش بینی کرده که "تعداد زیادی از تظاهرکنندگان" در این رخداد حضور یابند. پلیس پایتخت ضمن اعلام افزایش تدابیر امنیتی گفت که هیچ تهدید شناخته شده ای وجود ندارد.

نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره به واشنگتن می رود و با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نیز دیدار خواهد کرد.

ائتلافی از گروه‌های ضد جنگ از جمله گروه های "پاسخ"، "صورتی پوشان"، "مرکز جامعه فلسطینی – آمریکایی" و گروه های یهودی از جمله "ندای یهودی حامی صلح" در این اعتراضات شرکت کنند.

به گفته گروه "صورتی پوشان"، سازمان‌ دهندگان اعتراضات اتوبوس ‌هایی را برای مدافعان حقوق بشر ترتیب داده‌اند تا از ایالت‌ های دیگر به واشنگتن عزیمت کنند.

برخی نیز خواهان آن شده اند تا روز چهارشنبه اطراف ساختمان کنگره "خط قرمز مردمی" تشکیل شود و تظاهرکنندگان از دولت بایدن به دلیل ترسیم "خط قرمز" در حمایت از اسرائیل انتقاد کنند.

کد خبر 868853
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha