مدیرکل امور عشایری یکی از استان‌های کشور از برف‌روبی ۲۵۰ نقطه برفگیر و مسدود شده در دامنه‌های این استان خبر داد.

برف‌روبی محور هشتگرد-طالقان

به گزارش همشهری آنلاین، حاتم طهماس‌پور مدیرکل امور عشایری استان اردبیل عصر امروز سه‌شنبه در جریان برف‌روبی جاده‌های عشایری در دامنه‌های سبلان اظهار کرد: با تلاش راهداران عملیات برف‌روبی از اردیبهشت ماه شروع شده و ما آخرین نقطه مسیرهای کوهستانی سبلان را برای تردد عشایر برف‌روبی کرده و بازگشایی را انجام دادیم.

حاتم طهماس‌پور تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ نقطه مسدود شده از برف با تلاش راهداران و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات راهداری بازگشایی شده و عملیات برف‌روبی در اوج گرمای تابستان در این منطقه در حال انجام است.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر جاده عشایری در استان اردبیل وجود دارد که عمده آن در مناطق کوهستانی و برف‌گیر قرار گرفته که تا ۲ ماه اخیر سعی شده تا این فرآیند به انجام برسد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: با بازگشایی آخرین مسیر عشایر مشگین‌شهر به راحتی می‌توانند تردد خود را به مناطق ییلاقی نیر و سراب انجام داده و از این مناطق نیز بهره‌برداری کنند.

طهماس‌پور به استقرار هوای خنک در دامنه‌های سبلان اشاره کرد و ادامه داد: بر خلاف مناطقی که دمای ۵۵ درجه را تجربه می‌کنند ما در این مناطق با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم به طوری که خنک‌های هوا وضعیت متفاوتی را برای عشایر کوچ رو و دام آنها فراهم کرده است.

وی از هموطنان خواست تا با سفر به ییلاق ایران، استان اردبیل به ویژه دامنه سبلان در مشگین‌شهر و سرعین تابستان خنک را تجربه کرده و از شرایط لذت ببرند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای برف‌روبی مسیرهای عشایری ما از ۹ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات نیز استفاده کردیم تا ۲۵۰ نقطه برف‌گیر و مسدود شده بازگشایی شده و مسیر برای تردد راحت و آسان باشد.

کد خبر 868963
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha