امروز در مسابقات فوتبال المپیک ازبکستان با اورونوف پرسپولیسی به مصاف اسپانیا می‌رود.

پرسپولیس اورونوف

به گزارش همشهری‌آنلاین، فوتبال و راگبی آغازکننده بازی‌های پاریس۲۰۲۴ هستند و از امروز و ۲روز قبل از افتتاحیه المپیک، مسابقات این دو رشته استارت می‌خورد. میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه و برنده ۳توپ‌طلا درباره این مسابقات گفته: «علاقه‌ای به تماشای تیم فوتبال فرانسه در المپیک پاریس ندارم. به‌نظر من، فوتبال یک ورزش المپیکی نیست.» شاید برای همین است که هیچ‌کس طلای المپیکی لیونل مسی را به‌حساب نمی‌آورد. تا مدتی حضور بازیکنان مشهور و حرفه‌ای در این رقابت‌ها ممنوع بود؛ مثل بسکتبال که ستارگان NBA را به المپیک راه نمی‌داد اما سیاست‌ها تغییر کرده. در فوتبال همه بازیکنان زیر ۲۳سال حق حضور در المپیک را دارند، به‌علاوه ۳بازیکن بالای ۲۳سال. با این‌حال هرگز این رشته ورزشی به اندازه دوومیدانی یا حتی ژیمناستیک مورد توجه قرار نمی‌گیرد. چه‌کسی به یاد می‌آورد در دوره قبل کدام بازیکنان طلا گرفتند؟

امروز در مسابقات فوتبال المپیک ازبکستان با اورونوف پرسپولیسی به مصاف اسپانیا می‌رود. در ترکیب اسپانیا نام بازیکنانی مثل فرمین لوپس، الکس بائنا، اریک گارسیا و کوبارسی دیده می‌شود. آرژانتین- مراکش هم بازی جالبی خواهد بود. اوتامندی، خولین آلوارس و اچوری و رولی و... در ترکیب آرژانتین زیرنظر ماسچرانو بازی خواهند کرد و اشرف حکیمی در ترکیب مراکش خواهد بود. فرانسه- آمریکا هم دیگر بازی مهم امروز است. میشائیل اولیسه که اخیرا با رقمی گزاف به بایرن‌مونیخ پیوسته، الکساندر لاکازت، رایان چرکی و... از بازیکنان مشهور فرانسه در این رقابت‌ها هستند. بازیکنان مشهور دیگری نظیر نبی کیتا (گینه) هم در این رقابت‌ها حضور دارند.

۱۶تیم در بخش مردان و ۱۲تیم در بخش زنان با هم رقابت می‌کنند. در گروه A فرانسه، آمریکا، گینه و نیوزیلند هستند، در گروه B آرژانتین، مراکش، عراق، اوکراین، در گروه C ازبکستان، اسپانیا، مصر، دومینیکن و در گروه D تیم‌های ژاپن، پاراگوئه، مالی و رژیم صهیونیستی حضور دارند.

در دوره قبلی برزیل در بخش مردان و کانادا در بخش زنان برنده طلا شدند. تیم‌های مجارستان با ۳طلا، یک نقره و یک برنز و بریتانیا با ۳طلا پرافتخارترین تیم‌ها در رده مردان هستند و آمریکا با ۴طلا بهترین تیم رده زنان است. بعد از آنها برزیلی‌ها با ۲طلا، ۳نقره و ۲برنز و آرژانتین با ۲طلا و ۲نقره قرار دارند.

فوتبال زنان از سال۱۹۹۶به بازی‌ها اضافه شد اما در رده مردان غیر از ۲دوره در سال‌های ۱۸۹۶و ۱۹۳۲فوتبال در همه ادوار حاضر بوده.

کد خبر 869100
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha