پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

دانشمندان در تلاش برای یافتن راهکاری جایگزین برای کنترل علف‌های هرز هستند و به تازگی یک سیستم جدید را آزمایش کرده‌اند.

سگ روباتیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت نیوساینتیست، این سیستم شامل یک روبات چهارپا است که به یک دستگاه شعله‌افکن متصل شده و می‌تواند علف‌های هرز را شناسایی کرده و آنها را با حرارت کنترل شده از بین ببرد.

به جای استفاده از علف‌کش‌های شیمیایی که می‌توانند به محیط‌زیست آسیب بزنند، این روبات از یک شعله‌افکن پروپان استفاده می‌کند که به دقت به علف‌های هرز گرما می‌دهد و رشد آنها را متوقف می‌کند.

این روبات توسط تیمی به سرپرستی دژن سانگ از دانشگاه تگزاس A&M طراحی شده و به یک سگ رباتیک به نام «اسپات» ساخته شرکت بوستون داینامیکس متصل است.

آنها سیستم را در یک مزرعه پنبه که دارای علف‌های هرز مانند آفتابگردان معمولی و ابروسیای غول‌پیکر بود، آزمایش کردند. نتایج نشان داد که روبات با دقت ۹۵درصدی علف‌های هرز را شناسایی و به آنها حرارت می‌دهد.

با این حال، یکی از محدودیت‌های اصلی این سیستم، مدت زمان کوتاه عمر باتری روبات است که تنها ۴۰دقیقه دوام دارد.

بیشتر بخوانید:

تیم تحقیقاتی در حال کار روی ارتقای این سیستم هستند ازجمله تجهیز روبات به دستگاهی با توان بالاتر که بتواند علف‌های هرز را برای مدت طولانی‌تری کنترل کند. این نوآوری می‌تواند راه‌حلی پایدارتر برای مدیریت علف‌های هرز باشد و به کاهش استفاده از مواد شیمیایی مضر کمک کند. با این حال، موفقیت این روش به دقت در هدف‌گیری و کنترل حرارت بستگی دارد تا به محصولات زراعی آسیب نرساند.

کد خبر 869260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha