مرکز اسلامی هامبورگ مورد حمله پلیس آلمان قرار گرفت و فعالیت آن ممنوع شد. علاوه بر این، مراکز آلمانی غیراسلامی نیز تعطیل شدند.

مرکز اسلامی هامبورگ

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز اسلامی هامبورگ، موسسه‌ای است که در سال 1332 با تلاش‌های آیت‌الله بروجردی در آلمان تاسیس شد. در سال‌های قبل از انقلاب، چهره‌هایی شاخص در حوزه علوم اسلامی همچون شهید بهشتی و آیت‌الله مجتهد شبستری عهده‌‎دار مدیریت مرکز بودند. محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات نیز در بازه 1357-59 مدیر این مرکز بود.

آیت‌الله رمضانی گیلانی، مدیر پیشین مرکز اسلامی هامبورگ، در مصاحبه‌ای نکاتی را در خصوص این مرکز بیان کرد. به گفته او، «این مرکز به درخواست شیعیان آن منطقه از آیت‌الله بروجردی، تاسیس شد. بعد از اینکه آقای محققی در آنجا را عهده‌دار شد، فعالیت‌های دینی نظم خاصی پیدا کرد. به دنبال آن، مؤمنین ساکن آن منطقه در نامه‌ای به آیت‌الله بروجردی سه منطقه را برای ساخت اولین مسجد هامبورگ به ایشان معرفی کرده و از ایشان تقاضای حمایت نمودند. وقتی که آیت‌الله بروجردی تصمیم خود را مبنی بر ساخت مسجد اعلام کردند، اولین پول را هم خود ایشان پرداخت کردند.»

به تازگی پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ حمله و آن را تعطیل کرد.

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که این مرکز، یک مرکز افراط‌گرایی اسلامی به حساب می‌آید و گفته است: «ایده‌های اسلام‌گرایانه-تمامیت‌خواه و خصومت با اسرائیل را ترویج می‌کرد.»

تصاویر هجوم پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ | پشت پرده تعطیلی این مرکز توسط دولت آلمان

نکته مهم این است که پیش از این، فعالیت برخی مراکز آلمانی با رویکردهای ضداسلامی نیز ممنوع شد؛ به این دلیل که علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع‌گیری داشتند. وزارت کشور آلمان فعالیت دو انجمن «COMPACT-Magazin GmbH» و «CONSPECT FILM GmbH» را ممنوع اعلام کرد. جالب آنکه برای تعطیلی این دو، همچون مرکز هامبورگ، ادعای افراط‌گرایی را در کنار مواضع ضدصهیونیستی به عنوان علت تعطیلی معرفی کرده است.

تصاویر هجوم پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ | پشت پرده تعطیلی این مرکز توسط دولت آلمان

در نتیجه، در این موج از ممنوعیت‌ها و اقدامات ضد آزادی در آلمان، اسلامی یا غیراسلامی بودن ملاک نیست. بلکه مهم مواضع ضدصهیونیستی است.
چندی پیش زمانی که نماینده آلمان در دادگاه لاهه حاضر شده بود تا در خصوص همدستی با رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم غزه توضیح دهد، اعلام کرد که امنیت اسرائیل، جوهر سیاست خارجی آلمان است.

تصاویر هجوم پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ | پشت پرده تعطیلی این مرکز توسط دولت آلمان

کد خبر 869286
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha