شرکت خودروسازی تویوتا موتور ژاپن، برنامه‌ریزی کرده است تا یک کارخانه باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی در استان جنوب غربی فوکوئوکا بسازد و باتری‌های خود را به کارخانه‌ای که خودروهای برند لوکس لکسوس را تولید می‌کند، عرضه کند.

تویوتا لندکروزر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، روزنامه تجاری نیکئی روز جمعه گزارش داد که بزرگ‌ترین خودروساز جهان قصد دارد جزیره کیوشو، که فوکوئوکا در آن قرار دارد، را به بخش مرکزی زنجیره تأمین خود برای وسایل نقلیه با باتری و پایگاه صادراتی برای آسیا تبدیل کند.

یکی از سخنگویان تویوتا اعلام کرد که شرکت از این گزارش آگاه است، اما این خبر چیزی نیست که خود شرکت اعلام کرده باشد. او افزود که تویوتا در حال انجام ابتکارات مختلفی برای تقویت ظرفیت تولید باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی خود است.

تویوتا خودروهای لکسوس را در کارخانه میاتا، که یکی از زیرمجموعه‌های تویوتا موتور کیوشو است، تولید می‌کند. این خودروساز پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد از سال ۲۰۲۶ خودروهای الکتریکی با باتری‌های نسل جدید را در سراسر جهان معرفی کند که توسط واحد متمرکز بر وسایل نقلیه الکتریکی به نام BEV Factory تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

شرکت هدف فروش سالانه ۳.۵ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را دارد که کمی کمتر از نصف این تعداد توسط واحد BEV Factory ساخته خواهد شد. تویوتا در سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۰۴,۰۰۰ خودروی الکتریکی فروخت.

طبق گزارش نیکئی، مقدار هزینه‌ای که تویوتا برای کارخانه باتری خرج خواهد کرد و تاریخ شروع ساخت آن هنوز نهایی نشده است و این روزنامه نگفته است که اطلاعات خود را از کجا به دست آورده است. این روزنامه اعلام کرد که این کارخانه توسط شرکت Primearth EV Energy، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های تویوتا که در ساخت باتری برای هیبریدها، هیبریدهای قابل شارژ و وسایل نقلیه کاملاً باتری‌دار تخصص دارد، اداره خواهد شد.

کد خبر 869386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    افسوس برای خودروسازان داخلی