پارک ساعی بوستانی زیبا که اگر پا به داخل آن بگذارید، شلوغی و آلودگی تهران با آرامش، هوای خنک و صدای پرندگانی که در جای جای پارک لانه کرده اند، جایگزین می‌شود.

پارک ساعی

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ بیش از نیم قرن از عمر این پارک می گذرد پارکی که معماری و طراحی منحصر به فردی دارد و آنقدری فضای آن آرام و دلنشین است که دل کندن از آن سخت است.

پارک ساعی

نشانی: خیابان ولیعصر، قبل از پل توانیر

جنگلی که تبدیل به پارک شد

پارک طبقاتی ۱۲ هکتاری ساعی در سال‌های دهه ۲۰ به عنوان یک پارک جنگلی شناخته می شد و در دهه ۳۰ با طراحی کریم ساعی کم کم فضایی شبیه به پارک گرفت. پارک ساعی بر اساس مدل باغ‌های ایرانی طراحی‌شده و نیاز کمتری به پله دارد تا همه گردشگران بتوانند به بخش‌های متفاوت پارک بروند و با خیال راحت به پیاده‌روی یا دویدن بپردازند. این پارک امکانات تفریحی و ورزشی متعددی مثل پیست اسکیت، میزهای تنیس و فوتبال‌دستی و شطرنج و زمین بازی کودکان دارد. روبه‌روی پارک هم فست‌فود و رستوران های متعددی قرار دارد.

همزیستی با جانوران در فضای آزاد

این پارک ۶ ورودی دارد که ورودی اصلی پارک در خیابان ولی‌عصر (عج) و در ضلع غربی آن قرار دارد. دو ورودی شرقی پارک به خیابان خالد استانبولی منتهی می‌شود. دو ورودی دیگر این پارک در ضلع شمالی و ورودی آخری آن هم در ضلع جنوبی پارک قرار دارد. در بدو ورود به پارک تعداد زیاد گربه ها جلب توجه می کند. گربه هایی که منتظر هستند تا برایشان غذا بریزید. غیر از گربه های تقریبا اهلی پارک یک باغ وحش هم پارک وجود دارد که محل زندگی سنجاب، همستر، طوطی وحشی، اردک، غاز، قو، مرغابی، طاووس و لاک پشت است. در قسمتی دیگر از پارک، یک برکه وجود دارد که در کنار باغ ژاپنی است در این باغ آلاچیق‌هایی قرار دارد که شبیه به عمارت‌های ژاپنی با سقف شیبدار ساخته شده‌ است. زمین بازی ۱۵۰۰ متری کودکان کاملا ایمن سازی شده و وسایل بازی مختلف برای کودکان در آن وجود دارد همچنین میز فوتبال دستی برای نوجوانان و برای دوچرخه‌سواران نیز مسیر مناسب زیر سایه درختان بلند تعبیه شده است. در پیست اسکیت پارک کودکان بالای ۴ سال و بزرگ‌سالان می‌توانند آموزش دیده و اسکیت بازی کنند. یکی دیگر از بخش های جذاب پارک، مجسمه های حیوانات و پرندگانی است که در بخش های مختلف این پارک قرار گرفته اند. بازدید از این مجسمه ها برای کودکان می تواند رویکرد آموزشی نیز داشته باشد، چرا که در کنار اسم هر مجسمه، نام آن پرنده و یا حیوان نوشته شده است که باعث می شود تا علاوه بر آشنایی بچه ها با هر یک از حیوانات، اسامی آن ها و نحوه نگارش اسم آن ها نیز در ذهن بچه ها ثبت شود.

کد خبر 869544
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha