اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار شد و دانش‌آموزان ایرانی توانستند ۴ مدال نقره را به نام خود ثبت کنند.

المپیاد فیزیک

به گزارش همشهری آنلاین، در اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک کشورهای بلغارستان، مغولستان، صربستان و تایلند ۴ مدال برنز، کشورهای ارمنستان، بلاروس، پاکستان، عربستان و سوریه ۳ مدال برنز، کشورهای بوسنی، کرواسی، مقدونیه، ترکیه و گرجستان ۲ مدال برنز و کشورهای آذربایجان، بنگلادش، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، مالزی، مکزیک، مولداوی، نپال، تاجیکستان، امارات و ازبکستان هر کدام یک مدال برنز کسب کردند.

پس از اهدای مدال‌های برنز، بهمن‌آبادی، رئیس کمیته برگزاری المپیاد به ایراد سخنرانی پرداخت.

در بخش بعدی برنامه، مدال‌های نقره توسط رئیس آموزش و پرورش استان اصفهان و رئیس باشگاه دانش‌پژوهان ایران به مدال‌آوران اهدا شد. در این مرحله، کشورهای ایران و قزاقستان ۴ مدال نقره، کشورهای هند و ویتنام ۳ مدال نقره، کشورهای گرجستان، رومانی، سوریه و ترکیه ۲ مدال نقره و کشورهای آذربایجان، بنگلادش، بلاروس، بلغارستان، کرواسی، قبرس، اندونزی، مغولستان، روسیه، عربستان، صربستان، مقدونیه و کره جنوبی هرکدام یک مدال نقره دریافت کردند.

سپس بهمن‌آبادی و دکتر اسماعیلی‌پور برای اهدای مدال‌های طلا روی صحنه حاضر شدند و کشور چین ۵ مدال طلا، روسیه ۴ مدال طلا، رومانی ۳ مدال طلا، هند و ویتنام ۲ مدال طلا و ایران و بلاروس هرکدام یک مدال طلا را از آن خود کردند.

همچنین Zhang Xinrui از کشور چین، عنوان قهرمان این دوره از المپیاد، Jin Shuyu و Wang Zehua از کشور چین، عنوان بهترین در آزمون تئوری و Sun Rongxi از کشور چین، عنوان بهترین دختر المپیاد را کسب کردند.

۱۹۸ دانش آموز همراه با حدود ۱۵۰ همراه در این رویداد حضور دارند که ۱۵ نفر از دانش آموزان شرکت‌کننده در المپیاد دختر هستند.

کد خبر 869928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha