دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۴
۰ نفر

57 درصد از دانشجویان آمریکایی گفته‌اند اگر آمریکا مورد حمله قرار بگیرد ترجیح می‌دهند کشور را ترک کنند تا برای آن بجنگند.

آمریکا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «اکثریت دانشجویان‌ آمریکایی از تاریخ و سیاست این کشور اطلاعات ناچیزی دارند.» این بخشی از نتایج نظرسنجی اخیر شورای فارغ‌التحصیلان آمریکا است. این نظرسنجی نتیجه گرفته که بخش قابل توجهی از دانشجویان آمریکایی هر ساله بدون اینکه درک صحیحی از تاریخ و دولت آمریکا داشته باشند فارغ‌التحصیل می‌شوند.

در نتایج این نظرسنجی آمده:

  • بیشتر دانشجویان آمریکایی نمی‌دانند رئیس مجلس سنا در این کشور چه کسی است.
  • تنها 35 درصد از دانشجویان می‌دانند که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان است.
  • بیش از 50 درصد از دانشجویان نمی‌دانند قانون اساسی آمریکا در چه سالی نوشته شده است.
  • 57 درصد از دانشجویان آمریکایی گفته‌اند اگر آمریکا مورد حمله قرار بگیرد ترجیح می‌دهند کشور را ترک کنند تا برای آن بجنگند.
  • تنها 32درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل شده توانستند به این پرسش که کدام نهاد حکومتی در آمریکا قدرت اعلان جنگ را دارد؟ پاسخ صحیح بدهند. (پاسخ درست قوه مقننه بوده است.)
  • 48 درصد از دانشجویان به اشتباه اعلام کرده‌اند که قوه مجریه قدرت اعلان جنگ علیه طرف خارجی را دارد.
  • 5 درصد دیگر به اشتباه گفته‌اند که قوه قضاییه در آمریکا می‎تواند اعلام جنگ کند.
  • 3 درصد از دانشجویان اعلام کرده‌اند که پنتاگون می‌تواند علیه طرف خارجی اعلان جنگ کند و 11درصد نیز اعلام کرده‌اند که پاسخ این پرسش را نمی‌دانند.

شری فیو کارشناس و تحلیلگر آمریکایی با انتقاد شدید از وضعیت آموزش در این کشور و تضعیف قابل توجه احساسات ملی‌گرایانه در میان جوانان آمریکایی می‌گوید: «اگر می‌خواهیم جمهوری خود را نجات دهیم، میهن‌پرستی باید به کلاس‌های درس آمریکا بازگردد.»

دانشگاهیان لیبرال آمریکایی همچون شری فیو همچنین با اشاره به افزایش احساسات نژادپرستانه در آمریکا در چند دهه اخیر، محافظه‌کاران را متهم می‌کنند که با کمرنگ کردن میراث دردناک برده‌داری در این کشور، زمینه را برای حذف یا محدود کردن حضور اقلیت‌های نژادی و قطبی شدن بیش از پیش فضای سیاسی فراهم کرده‌اند.

فیو می‌گوید: «در سرتاسر آمریکا، سازمان‌هایی مانند بنیاد هریتیج و سیاستمدران محافظه‌کاری چون ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، با تلاش برای کمرنگ کردن دستاوردهای برابری نژادی در چند دهه گذشته می‌خواهند تاریخ آمریکا را سفید ‌کنند و به همین دلیل نمی‌خواهند که دانشجویان با تصویر کاملی از آنچه که آمریکا پشت سر گذاشته است روبه‌رو شوند.»

کد خبر 869948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha