مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
۰ نفر

برخی، از نوشیدن چای در این گرمای کلافه‌کننده فراری‌اند؛ اما گروهی معتقدند گرمای چای، دمای بدن ما را به محیط گرم تابستان نزدیک‌تر و تحمل آن را، امکان‌پذیرتر می‌کند.

چای

همشهری‌آنلاین - سیدسروش طباطبایی: چای؛ این نوشیدنی گرم که لااقل بیش از ۲۰۰سال است در کشور ما جایگاهی ویژه پیدا کرده و مزه گس و عطر دل‌انگیزش، هوش از سر ما می‌برد.

بیش‌تر بخوانید:

قهوه با خوردن تمام نمی شود!

شاید فکر کنید ما ایرانی‌ها، بیش از دیگر کشورها چای می‌نوشیم؛ یا چون مزارع سریلانکا، پوشیده از برگ‌های این نوشیدنی محبوب است، پس اهالی این سرزمین، با چای انس بیشتری دارند؛ اما بد نیست بدانید، سلطان نوشیدن چای در جهان، مردمانی هستند که در منطقه «فریزیا» ‌ی شرقی کشور آلمان زندگی می‌کنند؛ مردمانی با موهای بور که سرانه نوشیدن چای آن‌ها، حدود ۳۰۰لیتر در سال است.

انجمن چای و دمنوش در هامبورگ آلمان، ضمن اعلام این آمار، بیان می‌کند که نوشیدن چای در این منطقه، آداب و رسوم خاصی دارد که آن را منحصربه‌فرد کرده است و شاید همین سنت خاص باعث شده چنین رکورد غیرمعمولی را هم ثبت کنند.

سلطان نوشیدن چای در جهان

مراسم سرو چای

یکی از اهالی فریزیای شرقی که با افتخار، از سنت سرو چای در این منطقه صحبت می‌کند، «سلیا براندنبرگر» است. او در همین منطقه بزرگ شده و مدیر یک چایخانه محلی است. او می‌گوید: سرو چای به روش خاص این منطقه، بیش از هر چیز، فضای جذابی را برای شما ایجاد می‌کند. پیشنهاد او ابتدا آماده‌کردن یک فنجان چینی است که روی آن، با گل رزی زیبا، تزئین شده باشد.

سلیا می‌گوید: برای سرو یک فنجان چای، ابتدا یک حبه قند در فنجان قرار داده، سپس چای دم‌کشیده سیاه را به آرامی روی آن ریخته، آنگاه یک قاشق چایخوری با مقداری خامه را به چای اضافه می‌کنیم، به‌صورتی که قاشق، روی سطح چای قرار گیرد و خامه، به آرامی از قاشق جدا شود و در سطح فنجان، پخش شود.

او هشدار می‌دهد که شیرینی قند، چای سیاه و خامه نباید با هم مخلوط شوند و کسی که این چای را می‌نوشد، باید ۳ طعم متفاوت را تجربه کند؛ طعم چای و خامه، چای خالص و در پایان، چای همراه با طعم شیرین قند.

سلیا می‌گوید: اهالی این منطقه، لااقل ۳ فنجان چای را به‌طور همزمان می‌نوشند و نوشیدن این نوشیدنی گوارا را بارها در طول شبانه‌روز انجام می‌دهند.

کد خبر 869952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha