سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

به‌دلیل تعلل برخی سازمان‌ها برای صدور مجوزهای کسب‌وکار از طریق درگاه ملی مجوزها، فرایند صدور 100هزار مجوز به‌صورت خودکار انجام شد.

سامانه مجوزها

به‌گزارش همشهری آنلاین، درگاه ملی مجوزها، سامانه‌ای الکترونیک است که توسط وزارت اقتصاد راه‌اندازی شده است. این سامانه با هدف تسهیل و تسریع فرایند صدور مجوزهای کسب‌وکار ایجاد شده و به متقاضیان کسب‌وکار این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی، نسبت به دریافت مجوزهای مورد نیاز خود اقدام کنند.به بیان بهتر کلیه شهروندان ایرانی از هر کجای ایران می‌توانند با ورود به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار مجوزهای خود را به ‌صورت الکترونیک دریافت کنند.

با این حال آنطور که مقام‌های مسئول می‌گویند در طول سال‌های گذشته مقاومت‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها و نهادها برای صدور مجوزها به‌صورت الکترونیک وجود داشته و حتی برخی از دستگاه‌های دولتی همچنان مجوزهای کاغذی را به رسمیت می‌شناسند درحالی‌که طبق قوانین جدید در مجوزهای الکترونیک جدید تنها یک کیو آر کد QR کافی است.

در چنین شرایطی در تازه‌ترین رویداد سیدامیرحسین سیاح، رئیس مرکز ملی مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار از صدور 100هزار مجوز خودکار از طریق سامانه ملی مجوزها به‌صورت سیستمی خبر داد و گفت: حدود 150هزار مجوز با تأخیر مواجه شده بودند که از این تعداد حدود 100هزار مجوز توسط درگاه ملی مجوزها به‌طور خودکار صادر شد.

بیشتر بخوانید

رمزگشایی از اطلاعیه بانک مرکزی درباره توقف واردات خودروهای کارکرده | قیمت خودروهای دست دوم در امارات را ببینید

صفر تا صد دریافت ارز اربعین | از کدام بانک ها ارز اربعین بگیریم؟

او با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها متأسفانه به‌موقع مجوز را صادر نمی‌کنند یا درخواست را با ذکر دلیل رد نمی‌کنند و مردم را معطل نگه می‌داشتند، گفت: دستگاه‌های دیگری نیز بودند که کار خود را به موقع انجام می‌دادند اما به این دلیل که به‌روزرسانی نرم افزاری انجام نداده بودند، برای آنها تأخیر ثبت می‌شد.

او افزود: طبق برنامه امکان صدور خودکار مجوزها را از اول تیرماه باز کردیم و مجوزهای جدید به‌صورت خودکار صادر شد.

سیاح با اشاره به اینکه برخی متقاضیان و مردم همچنان تصور مجوز کاغذی دارند اما مجوزهای الکترونیک تنها یک QR کد است، گفت: دیگر اینکه کسی بخواهد کاغذی را امضا و مهر کند وجود ندارد. با این حال برخی همچنان حضوری به دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند. ما چندین‌بار به دستگاه‌ها اعلام کردیم که حق ندارند افرادی که برای آنها مجوز خودکار صادر شده است را فرابخوانند.

کد خبر 870265
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha