نشست بررسی طرح مطالعاتی خلازیر با هدف بررسی وضعیت موجود و راه‌های ساماندهی آن با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت ساماندهی و تیم مشاوران این حوزه برگزار شد.

خلازیر

به گزارش همشهری آنلاین، این نشست با تمرکز بر شناسایی مشخصه‌های کالبدی این محدوده و همچنین برنامه‌ها و اقدامات مدیریت شهری در این منطقه با بررسی‌های میدانی و گفتگو با ساکنان و ذینفعان حوزه‌های درگیر موضوع بود.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، با اشاره به محقق نشدن کامل پروژه‌های قبلی با هدف ساماندهی محله خلازیر عنوان کرد: ساماندهی این محله نیازمند بررسی طرح‌های مطالعاتی کامل و همچنین استفاده از تجارب شهرهای دیگر با مساله مشابه است تا با کم ترین آسیب قابل اجرا باشد.

وی با بیان این که طرح‌های قبلی ساماندهی خلازیر در مرحله اجرا بی‌نتیجه بودند، افزود: در این طرح مطالعاتی باید تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و …محله خلازیر مورد توجه قرار گیرد و محدودیت‌ها و چالش‌های پیش رو در اجرای طرح ساماندهی این محله نیز در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اظهار کرد: هدف ما تنها جمع آوری واحدهای شغلی مزاحم و غیرمجاز در این محله نیست بلکه باید شرایط لازم را برای ساماندهی آنها فراهم کنیم و این امر فقط با اجرای طرح هایی علمی و عملیاتی ممکن می‌شود.

در این نشست گزینه‌های ساماندهی مشاغل در محل، انتقال بخشی از مشاغل و ساماندهی بخش دیگر در محل و همینطور انتقال تمام مشاغل غیرمجاز به مکانی مناسب‌تر برای محله خلازیر مطرح شد. همچنین مباحثی از جمله دسترسی پذیری مکان مورد نظر و الگوی مالکیت صنوف مستقر نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 870438
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha