درباره عدم پذیرفتن مسؤولیت معاون‌اولی توسط طیب‌نیا، برخی مسائل و مشکلات شخصی در برخی رسانه‌ها عنوان شده که به نظر می‌آید تنها دلایل نبوده است.

پزشكيان و طيب نيا

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدرضا عارف در حالی از سوی پزشکیان به سمت معاون اولی رئیس‌جمهور منصوب شد که حتی جریانات نزدیک به مسعود پزشکیان نیز از این انتصاب شوکه شدند.
عارف در روزهای گذشته گزینه جدی برای معاون اولی رئیس‌جمهور نبود و در رسانه‌ها و نزدیکان دولت بیش از همه گزینه‌ها، نام علی طیب نیا مطرح شده بود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب که از طیب نیا به‌عنوان موفق‌ترین وزیر اقتصادی سال‌های اخیر نام می‌بردند، خود را برای خبر انتصاب معاون اولی او از چند روز قبل آماده کرده بودند.
درباره عدم پذیرفتن مسئولیت معاون اولی توسط طیب نیا، برخی مسائل و مشکلات شخصی در برخی رسانه‌ها عنوان شده که به نظر می‌آید که تنها دلیل احتمالی نبوده است.

فاصله نظریات سیاسی و اقتصادی بسیاری از اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم برای انتخاب وزرای دولت جدید با طیب نیا به‌قدری آشکار است که قابل‌پیش‌بینی بود که وی نپذیرد که شخص دوم کابینه‌ای باشد که خروجی آن توسط این شورای راهبری با آن ترکیب خاص سیاسی معرفی می‌شود.

این‌گونه به نظر می‌آید که طیب نیا، دیدگاه‌های کارشناسی متفاوت با خروجی شورای راهبری دولت چهاردهم دارد و ترکیب پیشنهادی وزرای جدید را مطلوب نمی‌دانسته است.

در همین حال شورای راهبری، شب گذشته با یک ترکیب اصلاح‌طلبانه به ریاست محمدجواد ظریف، با معرفی گزینه‌های پیشنهادی خود به رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌های زیر مجموعه دولت، به کار خود پایان داد.

مسعود پزشکیان پیش‌ازاین بارها بر تشکیل دولتی که نمایانگر وفاق ملی باشد تأکید کرده است.

کد خبر 870546
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    3 3
    اقتصاد نابود شده فقط و فقط دکتر طیب نیا را نیاز داره تا از اون وضعیت اسفبار خارج شود .
    • حسینی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      3 1
      شما اقتصاد دان هستی که چرت وپرت مینویسی نمیدونی داخل سفره خونتون چندتا نون دارید اگر نقدینگی کم شود اقتصاد هم خوب خواهد شد که بحمدالله شروع شده با زیر ساختهای اقتصادی
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    3 9
    طیب نیا هم همچین اش دهن سوزی نیست تو دوره همین طیب نیا دلار تساعدی شروع کرد به بالا رفتن و استیضاح شد مگه قحط الرجاله ، چرا یکی رو انقدر گنده می کنید .
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    8 3
    در زمان تعیین معاون اولی همه یعنی طیب نیا . ظریف . عارف .و تنی چند بودند واز طرفی تصمیم با دکتر پزشکیان بوده ثالثا هیچ چیز از خوبی های دکتر طیب نیا کم نمیکند .
    • احدجعفری US ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      1 0
      سلام وقتی طیب نیا وزارت اقتصاد رو تحویل گرفت دلار ۳۶۰۰ تومان بود. در عرض یکماه دلار اومد پائین و شد ۳۰۰۰ تومان و تا آخر دولت اول روحانی در محور همون ۳۰۰۰ تومان چرخید. میتونید بررسی کنید. در دولت دوم رونانی هم ایشون وزیر نیود. رانتخواران علنا گفتند اگر ایشون وزیر بشن رای نمیدیم.
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    9 10
    عارف کیست ؟ باسوادترین معاون تاریخ !! دانشجوی برتر دانشگاه استفورد آمریکا رتبه دوم کنکور رتبه اول المپیاد ریاضی نفر دوم دانشگاه تهران سوابق = معاون رییس جمهور خاتمی که بهترین دولت بود، وزیر دولت خاتمی و نماینده مجلس بود و استاد دانشگاه و عضو هیئت های مختلف در دانشگاه است عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رییس گروه مهندسی فرهنگستان علوم ، رییس بنیاد امید ایرانیان و.....
  • US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    7 10
    حیف از حمید رسایی و حسین شریعتمداری در دولت استفاده نمی شود
  • اکبر اسدی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    8 5
    انتخاب آقای عارف اشتباه بسیار بزرگ آقای رئیس جمهور بود در این شرایط ،دولتمردان بویژه معاون اول باید افرادی متخصص،شجاع،جسور ،مستقل و پر انرژی باشند عارف اصلا انتخاب خوبی نبود
    • مظلوم ها IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      4 0
      صد حیف ، گوگل سرچی کن بد نیست رزومشو بفهمی . ته دیگ کمی مونده !!
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    6 4
    مردم را بدبخت می کنند اینها
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    4 0
    دولت وفاق ملی نه دولت ائتلافی
  • محمدعلی احراری US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    3 0
    آقای پزشکیان زمانی که شما مثل اهالی کوچه وبازارسینه می زدی. دیگران برایت پاپوش می دوختند. مهمترین موقع تعیین همکاران اختیاررابه دیگران دادی!
  • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    5 4
    واقعا احساس خوبی به عارف ندارم عارف زمانی که معاون اول خاتمی بود یا زمانی که در مجلس بود چه دفاعی از مردم کرد چه انتقادی به دولتمردان کرد آقای پزشکیان نباید ایشان را یعنی فرد محافظه کار را انتخاب میکرد
  • باهر IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    3 0
    دولت وفاق ملی بشرطی که همه وزرا تابع اوامر رییس جمهور باشند و یک دل و یک جهت برای عملی کردن اهداف وی قیام کنند نه اینکه هر وزیری برای خود ساز دیگری بنوازد و حکومت ملوک الطوایفی ایجاد کند چون باعث فشل شدن اوضاع می گردد و جمع کردن چنین هرج و مرجی در جامعه و با طرفدارانی که هر وزیر دارد اصلا شدنی است و شیرازه امور از هم می گسلد و مثل اوراق یک کتاب بدست باد سپرده می شود. چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی؟!!! آنچه خواسته مردم بوده و هست موارد زیر می باشد: شایسته سالاری واقعی،رفع سانسور و سرکوب و ترورشخصیت، اجرای عدالت اجتماعی،قانونگرایی،شفافیت و از همه مهمتر آزادیهای مدنی و نیز رفع فقر و تورم و فساد و تبعیض و فحشا و‌هلاکت و فلاکت از توده مردم ،رفع تحریم ها و‌رونق اقتصادی بخصوص با استخراج و صادرات نفت خام و گاز طبیعی و رفع کمبود انرژی و توسعه و‌نوسازی صنایع در کشور،جلوگیری از تخریب محیط زیست
  • علی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    4 1
    آقای پزشکیان خودش انسانی سالم وپاکدست هستند ولی خودشون گفتند که بر نامه ندارند وچیزی نمی‌دانند وهمه چیز را به کا شناسان می‌سپارند.!!خیلی ها گفتند این راه خطرناکه.رییس جمهور خودش باید تصمیم بگیره واز کارشناسان مختلف مشاوره بگیره.ولی اقای پزشکیان صقر تا صد کارها را سپرده به کارشناسانی که حتی در حوزه کاری خودشان هم شکست خورده بودتد!!نتیجه خیلی خطرناک خواهد بود. مگر اینکه ایشان تغییر رویه دهند..ایشان رئیس جمهور باشند و ظریف و جهرمی و....وزرا ومدیران را انتخاب ومدیریت کنند قطعا اقای طیب نیا همکاری نمی‌کنند طیب نیا در دولت روحانی هم همان یکی دوسال لول خواست که جدابشه به زور تا آخر دولت اول موند چون دید که به جای کار کارشناسی فقط سیاسی تصمیم می‌گیرند.. برای کارهای اقتصادی ؛؛سیاسی تصمیم گرفتی نتیجه می‌شود آخر دولت روحانی. با این روش آخر دولت پزشکیان عزیز خیلی بدتر از دولت روحانی خواهد شد.؟!مگر اینکه تغییر روش بدهند.
  • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    آدمهای زیادی هستند که تحصیلات کلاسیک بالایی دارند ولی نمی‌توانند یک نانوایی را مدیریت کنند و عکس این قضیه هم صدق می‌کند افرادی هستند که تحصیلات زیادی ندارند ولی از مدیریت بالایی برخوردارند ولی متاسفانه دولت‌ها معمولا دنبال هم جناح و هم حزبی های خودشان هستند هیچ وقت کارآمدی افراد را ملاک قرار ندادند و جامعه ما شده یک جامعه کلنی. هرکس که می‌آید خراب می‌کند که از اول با سلیقه خود بسازد
  • فریدون‌اولادی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    4 0
    خشت اول کج بره